Biedronce i Lidlowi łatwo robić promocję na masło. Jej koszty pośrednio poniosą mleczarnie i rolnicy
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Biedronce i Lidlowi łatwo robić promocję na masło. Jej koszty pośrednio poniosą mleczarnie i rolnicy

30.12.2019

W ostatnim roku znacznie spadły ceny zbytu masła. Sieci handlowe, w tym Biedronka i Lidl, oferują promocję na tani towar kusząc klientów, którzy jeszcze przed rokiem płacili nawet 10 złotych za kostkę masła. Ale koszty owych promocji pośrednio ponoszą mleczarnie i rolnicy – uważają Paweł Kuroczycki i Krzysztof Wróblewski, redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego. 

Jakie będą ceny zbytu masła w 2020 roku?

W branży mleczarskiej systematycznie spadają ceny zbytu masła. Masło formowane, czyli w kostkach kosztuje już poniżej 15 zł za kilogram. Są uzasadnione obawy, że tuż po Nowym Roku cena zbytu jednego kilograma masła w blokach będzie kształtowała się na poziomie 13 złotych, a nawet niższym.
Taniejący tłuszcz mleczny oznacza, że również spadną ceny serów twardych. 

Eksperci z międzynarodowej grupy zajmującej się badaniem rynku przeanalizowali liczbę promocji w sieciach handlowych. Okazało się, że w 2019 roku od stycznia do października drastycznie (o 40%) wzrosła liczba promocji masła. Z tego co widać kulminacja owych promocji nastąpiła jednak pod koniec listopada i w grudniu. 

 

r e k l a m a

Żabka, Biedronka i Lidl oferują promocje na tanie masło – jej koszty poniesie rolnik 

Tanie masełko ma przyciągać klientów do Żabek (w tego typu sklepach masło promowano niemal dwa razy częściej), Biedronek i Lidlów. A przecież jeszcze rok wcześniej klienci przecierali oczy ze zdumienia widząc na półkach kostkę masła po 8–10 złotych. 

Łatwo robić promocje na tanim towarze, kupując go jeszcze taniej. Bowiem koszty owych promocji pośrednio ponoszą zakłady przetwórcze oraz producenci mleka.

 

Paweł Kuroczycki, 
Krzysztof Wróblewski
Redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego

Fot. Pixabay (zdjęcie poglądowe)

r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Państwo chce lepiej kontrolować żywność... od lipca

Od 1 lipca kontrola jakości żywności przejdzie fuzję. Będzie tym zajmowała się wyłącznie Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów-Rolno Spożywczych (IJHARS). Do tej pory kontrole takie wykonywały dwie instytucje: Inspekcja Handlowa oraz IJHARS.

czytaj więcej

Policja w Biedronce – efekt kontroli rolników z AgroUnii

Rolnicy związani z AgroUnią mają dość kolejnych „przypadkowych“ pomyłek ze znakowaniem żywności w sklepach sieci Biedronka. Kiedy zobaczyli, że holenderska marchew i ziemniaki są sprzedawane jako polskie, wezwali policję, która podjęła interwencje.  

czytaj więcej

Czy UOKIK ukarze wreszcie sieci handlowe wykorzystujące rolników, przetwórców i klientów?

UOKiK na koncern Volkswagena nałożył gigantyczną karę. Czas wreszcie zająć się wielkimi sieciami handlowymi, przez które cierpią rolnicy. Czy jest to możliwe? Zastanawiają się redaktorzy naczelni „Tygodnika Poradnika Rolniczego”.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)