r e k l a m a
Partnerzy portalu
Chiny rozwijają infrastrukturę eksportową
27.01.2021autor: dr Piotr Łuczak
Chińczycy intensywnie inwestują w dystrybucję swojej produkcji. Mają temu służyć korytarze komunikacyjne, którymi towary przemysłowe, a nawet żywność, mają docierać na cały świat.
Chińczycy intensywnie inwestują w dystrybucję swojej produkcji. Mają temu służyć korytarze komunikacyjne, na wzór antycznego Jedwabnego Szlaku, którym z dalekich Chin ten szlachetny materiał docierał do Europy. Do takiej infrastruktury należy m.in. Międzynarodowy Morsko-Lądowy Korytarz Handlowy.
Międzynarodowy Morsko-Lądowy Korytarz Handlowy
Międzynarodowy Morsko-Lądowy Korytarz Handlowy połączył 250 portów w 96 krajach. Korytarz, zbudowany przez Singapur i Chiny, obsługuje transport kolejowy, morski i drogowy i łączy Chongqing w południowo-zachodnich Chinach z Zatoką Beibu. Dalej prowadzi do Singapuru, skąd drogą morską dociera do reszty świata.
W 2020 r. pociągi intermodalne w ramach korytarza wykonały 1297 przejazdów, co oznacza wzrost o 40,5% rok do roku i dotarły do 20 portów w ośmiu państwach członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN), w tym w Singapurze, Tajlandii i Wietnamie.
W ub. roku wykonano 2821 przejazdów przez autostrady transgraniczne, co oznacza wzrost o 126%. Do użytku oddano dwie nowe autostrady, łączące Chiny z Uzbekistanem i Kazachstanem.
W ub. roku wykonano 2821 przejazdów przez autostrady transgraniczne, co oznacza wzrost o 126%. Do użytku oddano dwie nowe autostrady, łączące Chiny z Uzbekistanem i Kazachstanem.
W 2020 roku towary importowane i eksportowane przez Międzynarodowy Morsko-Lądowy Korytarz Handlowy obejmowały ponad 350 kategorii, w tym samochody i części zamienne, surowce chemiczne, produkty farmaceutyczne, napoje, świeża i mrożona żywność.
Dodajmy, że gospodarka Chin – pomimo pandemii – trzyma się całkiem nieźle. Oszacowano, że produkt krajowy brutto (PKB) tego kraju w 2020 roku wzrósł o 2,3 procent w stosunku do poprzedniego roku. Przekroczył 100 bilionów juanów, czyli 15,42 biliona dolarów amerykańskich.
Opr. pł na podst. Silkroadpoland.pl
Fot. Pixabay
dr Piotr Łuczak
<span style="font-family: Calibri, sans-serif; color: black; font-size: small;" size="2" face="Calibri,sans-serif"><span style="font-size: 14px;"><span id="OLK_SRC_BODY_SECTION"><span style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: small;" size="2"><span style="font-size: 14px;"><span style="font-family: PT Sans, Arial, Helvetica, sans-serif;"><span style="background-color: #efefef;">Były red. nacz. magazynu Profi, Tygodnika Rolniczego i portalu agrarlex.pl, były zastępca red. nacz. top agrar Polska, ekonomista, specjalista w zakresie ekonomiki rolnictwa</span></span></span></span></span></span></span>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a