Spektakularne świąteczne parady ciągników [FOTO]
Adwent to okres przygotowawczy do zbliżających się świąt Bożego Narodzenia. Oznacza to, że na niemieckich ulicach pojawi się bożonarodzeniowa parada ciągników rolniczych niosąca ważne przesłanie dla mieszkańców.
Bożonarodzeniowe traktory niosą ludziom nadzieję
W ramach ogólnoniemieckiej trzeciej już akcji #EinFunkenHoffnung ulicami miast i wsi naszych zachodnich sąsiadów rolnicy przejadą swoimi ciągnikami udekorowanymi świątecznymi lampkami. Celem bożonarodzeniowej parady traktorów, oprócz przypomnienia symboliki światła w okresie adwent i Bożego narodzenia, czyli duchowego przygotowania się na nadchodzące święta, jest także zwrócenie uwagi na problemy z jakimi mierzy się rolnictwo.
Ogólnoniemiecka kampania od wielu lat wywołuje szeroki uśmiech na twarzach mieszkańców, a zwłaszcza dzieci, daje przy okazji iskierkę nadziei na przyszłość, tak jak to miało miejsce między innymi w 2020 i 2021 roku.
W tym roku większość wesołych i świątecznych przejazdów planowana jest na trzy pierwsze soboty Adwentu, a więc 3, 10 lub 17 grudnia 2022 roku.
Podczas parady ciągników odbyła się zbiórka dla powodzian
Środki ze zbiórek pieniędzy zorganizowanych podczas zeszłorocznej akcji trafiły w 2021 roku do poszkodowanych w powodzi w dolinie Ahr. Powódź ta okazała największą klęską żywiołową w najnowszej historii Niemiec. Zginęły wtedy 134 osoby.
Z kolei coroczna inicjatywa „We make you shine” rozpoczyna przejażdżkę w Szpitalu Uniwersyteckim w Hamburgu. Świecące traktory to wielka frajda i niespodzianka dla dzieci przebywających na dziecięcym oddziale onkologicznym.
W tym trudnym dla wszystkich mijającym 2022 roku przesłanie lekkich przejażdżek nie straciło na znaczeniu. Właściwie jest ważne jak nigdy wcześniej. Także dla samych rolników, którzy również potrzebują „promienia nadziei, światełka w tunelu”. Przez ostatnie 12 miesięcy wielu rolników zrezygnowało ze swojej działalności. Perspektywy na najbliższe miesiące dla rolnictwa też nie są wesołe. Niestety nie pomogła nawet intensywna promocja niemieckich produktów regionalnych. W ostatnich miesiącach konsumenci podczas zakupów kierowali się głównie ceną produktów, a nie ich jakością i lokalnością pochodzenia.
Oprac. Natalia Marciniak-Musiał
Fot. Rainer Ludwig/Facebook.com
Natalia Marciniak-Musiał
dziennikarka strony internetowej Tygodnika Poradnika Rolniczego
dziennikarka strony internetowej Tygodnika Poradnika Rolniczego
Najważniejsze tematy