Za "zielony" marketing sieci handlowych zapłaci... rolnik
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Za "zielony" marketing sieci handlowych zapłaci... rolnik

29.11.2020

Od czasu do czasu docierają do nas informacje o pomysłach marketingowych wielkich sieci handlowych, które starają się zaprezentować jako firmy dbające o środowisko i dobrostan zwierząt.

Wyższe wymagania oznaczają wyższe ceny zbytu

Ostatnio niemiecka sieć Aldi przystąpiła do tzw. Europejskiej inicjatywy dla kurczaków. Ma ona m.in. ograniczyć zbyt duże przyrosty masy ciała w bardzo krótkim czasie i zmniejszyć zagęszczenie hodowli. Jak podkreśla Aldi w komunikacie, handel detaliczny odgrywa kluczową rolę jako główny nabywca mięsa kurczaków. Od siebie dodajemy, że detaliści odgrywają także kluczową rolę, jako główni nabywcy nabiału, wędlin i mięsa czerwonego.

Nasz niepokój w tym komunikacie budzi to, że nigdzie nie napisano, że wyższe wymagania pociągną za sobą wyższe ceny zbytu. Zarówno Aldi, jak i inne sieci muszą zdawać sobie sprawę z tego, że rozwój przemysłowego rolnictwa (w tym wypadku ferm brojlerów) to efekt narzucanych przez nie warunków, które sprowadzają się do hasła „więcej za mniej”.

r e k l a m a

Dobra mina do złej gry kosztem rolnika

Jeśli zysk na kilogramie towaru (nabiału, mięsa czy wędlin) maleje, to trzeba wyprodukować go więcej, żeby zarobić tyle samo. Szefowie Aldiego i innych sieci będą robić dobre miny do gry, która odbędzie się kosztem rolnika, bo to rolnik poniesie konsekwencje ich marketingowych pomysłów. Proponowana zmiana metod produkcji wymaga społecznej umowy co do cen, jakie sieci handlowe musiałyby zapłacić za towar. Każde inne działanie zaprowadzi nas do likwidacji rolnictwa.
Proponujemy więc powołanie „Europejskiej inicjatywy dla rolników”, która będzie chronić dochody rolników. Apelujemy do sieci handlowych o przystąpienie do niej. Tylko w ten sposób utrzymacie dostawców.

Krzysztof Wróblewski i Paweł Kuroczycki
redaktorzy naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego
fot. Pixabay

r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Dlaczego Europa chce zwijać swoje rolnictwo?

Bill Gates stał się największym farmerem w USA mając ok. 100 tys. ha gruntów rolnych. Po co mu one? Czyżby wiedział, że w przyszłości rolnictwo będzie bardzo dochodowym biznesem? Dlaczego zatem Europa tak bardzo chce ograniczyć rolnictwo, wręcz je zwijać? – pytają retorycznie red. naczelni Tygodnika Poradnika Rolniczego.

czytaj więcej

Wojciechowski: polscy rolnicy skorzystają na Europejskim Zielonym Ładzie

Rok po powołaniu na stanowisko unijnego komisarza ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski był gościem Sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

czytaj więcej

Jak Zielony Ład może wpłynąć na rolnictwo zrównoważone?

– Stajemy przed koniecznością zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości żywności dla zwiększającej się liczby ludności, przy jednoczesnym zachowaniu terenów uprawnych, różnorodności biologicznej i zasobów naturalnych, takich jak woda i gleba. Odpowiedzią jest rolnictwo zrównoważone – mówią eksperci z firmy Bayer. W jaki sposób nowa strategia UE – Zielony Ład – wpłynie na rolnictwo, w tym to zrównoważone?

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)