- Czy wyróżnia się sprzedaż materiału siewnego od Farmsaat?
- Jaki udział na polskim rynku mają produkty firmy?
- Czym uczczono utworzenie Farmsaat Polska?
W historii firmy Farmsaat AG to pierwsza utworzona siostrzana firma powołana po sześciu latach działalności w Polsce. To dużo mówi o znaczeniu naszego kraju, a przede wszystkim o olbrzymiej pracy wykonanej przez Tomasza Krakowiaka i zespół jego doświadczonych współpracowników.
- A to kompletny team firmy Farmsaat Polska (od lewej): Dawid Bylicki, Tomasz Krakowiak, Łukasz Pycz, Dariusz Socha, Mikołaj Szumański, Sarah Pawlak, Tomasz Grzesik i Matthias Kuhlmann
Hodowca dostarczy mieszańce
Warto dodać, że hodowla firmy ma 30-letnią tradycję. Już w 1991 r. wyselekcjonowany został podstawowy materiał genetyczny, który następnie przez lata był konsekwentnie dopracowywany i rozwijany. W gospodarstwie hodowlanym w bawarskim Osterhofen zespół hodowców troszczy się z dużą starannością o rozwój najnowszych mieszańców, które będą mogły zostać włączone do oferty. Odmiany roślin hodowane są wyłącznie przy wykorzystaniu tradycyjnych metod, a całość prac hodowlanych przebiega pod gołym niebem.
Polscy rolnicy znają Farmsaat przede wszystkim z odmian kukurydzy i unikatowej na naszym rynku formy sprzedaży. To sprzedaż materiału siewnego bezpośrednio od hodowcy, przez tzw. farmpartnerów. Na początku działalności w Polsce w ofercie rzeczywiście były tylko mieszańce kukurydzy. Dzisiaj to także oferta nasienna traw, międzyplonów soi, mieszanek kwitnących. To również mocne wsparcie doradcze i wiele pól demonstracyjnych z wysianymi odmianami. Podkreślam – pól, a nie poletek, gdzie – jak zaznacza Tomasz Krakowiak – dla porównania z mieszańcami Farmsaat wysiewane są dobre odmiany wzorcowe innych hodowców.
- Nowa Trzcianna 12 to adres firmy Farmsaat Polska, adres rodzinnego gospodarstwa Tomasza Krakowiaka i otaczających je dookoła pól z kolekcją mieszańców kukurydzy
Warto podkreślić, że firma Farmsaat AG działając w Polsce od lutego 2014 r., na przestrzeni lat osiągnęła w 2020 roku udział w rynku kukurydzy w Polsce na poziomie 2,94%. Farmsaat AG we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność posiada udział w rynku kukurydzy na poziomie 4,16%. W samym rynku niemieckim udział ten klasyfikuje się na poziomie 4,93% areału uprawy kukurydzy a w Niderlandach na poziomie 3,66%.
Zadbano o dobre fundamenty
Wróćmy do tego niezwykłego wydarzenia, czyli powołania Farmsaat Polska. W dniu rejestracji wydarzenie to uczczono w siedzibie firmy w Nowej Trzciannej wkopując dwa drzewa dąb i lipę oraz dokonując wkopania kamieni węgielnych nowo powstałej firmy. Jest to zwieńczenie sukcesu wspólnej pracy całego zespołu farmpartnerów i pracowników hodowli.
- Symboliczne wkopanie kamieni węgielnych polskiego i niemieckiego, to dobry symbol podbudowy „fundamentów” nowo powstającej firmy
Jednocześnie wraz z symbolicznym zasadzeniem dębu i lipy powstała spontaniczna idea konkursu dla rolników nadania imion posadzonym drzewom. Zachęcamy zatem Czytelników „Tygodnika Poradnika Rolniczego” do udziału w tym konkursie i nadsyłania propozycji bezpośrednio do firmy Farmsaat Polska. Marketing firmy planuje rozstrzygnięcie konkursu do końca roku 2020, a szczegóły i regulamin przedstawi na stronie internetowej.
– Pragnę podziękować wszystkim rolnikom, którzy na przestrzeni lat działalności w Polsce zaufali rozwiązaniom oferowanym przez hodowlę. Jest to ponad 6750 gospodarstw rolnych w Polsce a skupiając się wyłącznie na odmianach kukurydzy, co się przekłada na jest to ponad 3300 rolników o łącznym areale ponad 41 tys. ha kukurydzy w Polsce. W imieniu własnym jak i Matthiasa Kuhlmanna, serdecznie dziękuję za słowa gratulacji i życzenia, jakie spływają na nasze ręce, jest to bardzo miły gest – mówi Tomasz Krukowiak.
- Dwa drzewa, dąb i lipa silnie zakorzenione w polskiej i niemieckiej przyrodzie, to symbol siły, witalności, wytrzymałości i połączenia męskiej i żeńskiej energii oraz silne nawiązanie do ludowych wierzeń oraz chrześcijaństwa
Marek Kalinowski
Zdjęcia: Marek Kalinowski