Auta elektryczne i hybrydy: rośnie popyt
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Auta elektryczne i hybrydy: rośnie popyt

16.02.2021autor: dr Piotr Łuczak

Rynek samochodów elektrycznych w ubiegłym roku wzrósł w Polsce o 140%, porównując do roku wcześniej. Wielu przedsiębiorców planuje nabycie „elektryka” lub „hybrydę”.

Według danych z końca grudnia 2020 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. W ubiegłym roku przybyło ich  9 879 sztuk – o 140 proc. więcej niż w 2019 r. – wynika z raportu „Licznik Elektromobilności” Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Oferta rynku w segmencie eko-aut stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie.


Przybędzie "elektryków" i hybryd

Wszystko na to wskazuje, że 2021 r. może przynieść kontynuację zainteresowania „elektrykami”. Przyczyni się do tego m.in. dalszy rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych czy też możliwość uzyskania dofinansowania ze środków z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
– Finansowanie aut niskoemisyjnych to jeden z naszych priorytetów. W zeszłym roku sfinansowaliśmy eko-pojazdy o łącznej wartości prawie 164  mln zł, przy wzroście +60 proc. r/r w autach elektrycznych oraz +18 proc r/r w  hybrydach – mówi Daniel Mrozek, dyrektor partnerstwa strategicznego i marketingu w Santander Leasing.
Santander Leasing zdecydował się przedłużyć ofertę promocyjną na finansowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Przedsiębiorcy zainteresowani zakupem auta osobowego i dostawczego, elektrycznego lub hybrydowego, do końca 2021 r. mogą skorzystać z oferty leasingu kolejno 100 i 102%. 
W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 miesięcy.
Dla przypomnienia, z badania „Leasing Index” opublikowanego w połowie 2019 r., zaledwie 4% badanych firm w tamtym czasie planowało zakup auta elektrycznego, a 6% – hybrydowego. Ale już aż 41% małych polskich przedsiębiorstw zainteresowanych zakupem ekologicznego sprzętu lub pojazdu stwierdza, że prawdopodobnie skorzystałaby z finansowania inwestycji poprzez leasing.
Źródło: Santander Leasing


Fot. Pixabay
autor dr Piotr Łuczak

dr Piotr Łuczak

<span style="font-family: Calibri, sans-serif; color: black; font-size: small;" size="2" face="Calibri,sans-serif"><span style="font-size: 14px;"><span id="OLK_SRC_BODY_SECTION"><span style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: small;" size="2"><span style="font-size: 14px;"><span style="font-family: PT Sans, Arial, Helvetica, sans-serif;"><span style="background-color: #efefef;">Były red. nacz. magazynu Profi, Tygodnika Rolniczego i portalu agrarlex.pl, były zastępca red. nacz. top agrar Polska, ekonomista, specjalista w zakresie ekonomiki rolnictwa</span></span></span></span></span></span></span>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Transport w gospodarstwie

Droga konieczna: szerokość rośnie wraz z kombajnem

Powiększyłem gospodarstwo, kupiłem nowy, szerszy kombajn. Dojazd do drogi publicznej z moich zabudowań wiedzie przez teren sąsiada, który grzecznościowo pozwala mi po nim przejeżdżać. Jednak dotychczasowa szerokość udostępnionej drogi już nie wystarcza. Nie mam innej możliwości dojazdu sprzętem rolniczym do ulicy jak tylko przez tę nieruchomość. Czy prawo przewiduje jakieś rozwiązanie tej sytuacji? Oto pytanie z Dolnego Śląska na forum Agrarlex.

czytaj więcej
r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone
Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych zastrzega, że dalsze rozpowszechnianie artykułów zamieszczonych na portalu www.topagrar.pl jest zabronione.