Konsumenci są coraz bardziej świadomi, oczekują nie tylko nowych produktów czy smaków, ale również tego, aby produkty spożywcze miały tzw. czystą etykietę, czyli prosty, krótki skład. Do tego postępującym trendem jest poszukiwanie produktów odpowiadających na potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi, czyli produktów bez laktozy, o wysokiej zawartości białka czy zawierających unikalne szczepy bakterii.
Na wszystkie te potrzeby Mlekovita odpowiada na bieżąco i dzięki temu już kolejny rok odnosi rynkowy sukces z rekordowymi wynikami. Przychody, które w minionym roku
przekroczyły 5 miliardów zł, to nie tylko zasługa obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby. To przede wszystkim
codzienna praca 5000 wykwalifikowanych pracowników, przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 20 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest
8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. To dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1000 wytwarzanych w naszych zakładach produktów mlecznych znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 159 krajach świata.
Mlekovita promuje i pomaga
Mlekovita jest też liderem eksportu, posiada uprawnienia już do 159 krajów świata. Jednym z projektów marketingowych promujących markę za granicą jest udział w Africa Eco Race 2020, który ma wyjątkowy charakter. Reprezentacja wybitnych polskich sportowców wystartuje w rajdzie w ramach projektu Misja Uratuję Cię, łącząc ducha sportu z akcją charytatywną. Projekt został objęty patronatem TVP2, która relacjonuje oba jego etapy: grudniowe przygotowania i rajd rozgrywany w dniach 5–19 stycznia 2020 r. Ambasadorką projektu została dziennikarka i prowadząca Pytanie na Śniadanie w TVP Marcelina Zawadzka, jednocześnie uczestniczka rajdu. Mlekovita jest partnerem strategicznym akcji. Biorący udział w projekcie zawodnicy przywiozą do Senegalu mleko w proszku przekazane przez firmę Mlekovita dla dzieci chorych i niedożywionych, pozostających pod opieką ośrodka misyjnego kierowanego przez siostrę urszulankę Ksawerę Michalską na przedmieściach Dakaru. Przekażą je 20 stycznia, podczas uroczystego finału akcji.
Innym z dużych projektów, w które Mlekovita włącza się marketingowo w 2020 roku, jest największe sportowe wydarzenie w Polsce, czyli wyścig kolarski Tour de Pologne. Jego historia jest bliska historii Mlekovity. Początki wyścigu sięgają 1928 r. – tego samego, w którym powstał zakład mleczarski w Wysokiem Mazowieckiem.
– Nie bez powodu Mlekovita uczestniczy w tych dwóch projektach, ponieważ życzyłbym sobie, by sportowy duch dążenia do mistrzostwa udzielił się działaniom Mlekovity. By tak jak organizator Tour de Pologne Czesław Lang, zwyciężał kolejne kolarskie wyścigi, tak Mlekovita wygrywała smakiem i najwyższą jakością produktów w wyborach zakupowych nie tylko Polaków, ale i mieszkańców całego świata – mówi prezes zarządu Dariusz Sapiński.
Beata Dąbrowska