Jacek Zarzecki przewodniczącym FPMW
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Jacek Zarzecki przewodniczącym FPMW

10.07.2021autor: Dorota Kolasińska

Jacek Zarzecki, prezes Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego będzie piastował stanowisko przewodniczącego Funduszu Promocji Mięsa Wołowego. Gratulujemy i pytamy, co będzie miał z tego polski hodowca bydła...  

Fundusz Promocji Mięsa Wołowego otrzymuje spore pieniądze na tzw. promocję wołowiny na rynku krajowym i międzynarodowym. Co wchodzi w takie działania i jaki pomysł na promocję ma Jacek Zarzecki?

– W ramach działań FPMW zamierzam kontynuować działania mające na celu wzrost spożycia wołowiny w kraju oraz promować ją za granicą, jako pochodzącą ze zrównoważonej produkcji. Zależy nam szczególnie na rynkach krajów trzecich. Chcemy aby fundusze były wykorzystywane na szkolenia dla hodowców, promocję hodowli bydła mięsnego i praktyki związane ze zrównoważoną produkcją, dobrostanem zwierząt, ale także rozwojem rolnictwa ekologicznego oraz rolniczego handlu detalicznego – zaznacza Zarzecki i podkreśla, że warto te dwa ostatnie prowadzić jednotorowo, aby właśnie wołowina ekologiczna była sprzedawana ścieżką krótkiego łańcucha dostaw żywności, a u hodowcy w kieszeni zostawałaby cała marża. 

Jacek Zarzecki oczekuje, że niebawem zmienią się przepisy dotyczące RHD, tak aby dozwolony limit sprzedaży był zwiększony (obecnie można sprzedać nieco powyżej 2 ton mięsa) i podniesiono ponownie kwotę wolną od podatku do 60 lub 80 tys. zł z obecnych 40 tys. zł. 

Wszystkie szczegółowe założenia wykorzystania środków promocji wpisują się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu i strategii „od pola do stołu”. 

– Musimy te środki mądrze wykorzystać, żeby zacząć na rynkach konkurować, nie ceną i ilością, ale przede wszystkim jakością, bo nasza wołowina jest naprawdę dobra – tłumaczy Zarzecki. Według niego Zielony Ład i promocja małych i średnich gospodarstw raczej stanowi szansę na rozwój dla mniejszych, niż ograniczenie w produkcji. Podkreśla ponadto, że musimy już teraz zacząć zmieniać podejście, szukać dobrych praktyk i łatwych rozwiązań dla rolników, żeby nie było za późno. W innym wypadku może się zdarzyć tak, że wszystkie inne kraje pójdą z duchem przemian, a my zostaniemy w tyle z tonami wołowiny i niską ceną dla rolników. 

Wiceprzewodniczącym Funduszu Promocji Mięsa Wołowego został Jerzy Wierzbicki z PZPBM i Krzysztof Borkowski z UPEMI, a sekretarzem Jerzy Rey ze Związku Polskie Mięso. 

dkol 
autor Dorota Kolasińska

Dorota Kolasińska

<p>redaktor portalu topagrar.pl i działu top bydło, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mięsnego i mlecznego</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Bydło mięsne

Ceny bydła rosną wolniej niż koszty, ale stawki bliskie średnich unijnych…

W tym tygodniu obserwujemy kolejne podwyżki stawek za byki, jałówki i krowy w zakładach ubojowych. Na rynku jest mało towaru, a będzie jeszcze mniej w najbliższym czasie, bo kukurydza nie poczeka! 

czytaj więcej
Bydło mięsne

Ceny bydła ­– chcieli obniżyć, a rynek zweryfikował

Skupujący w ubiegłym tygodniu zapowiadali obniżki, tak jak podejrzewaliśmy tylko "straszyli". Niektóre zakłady próbowały obniżyć stawki, ale nie wyszło to im na dobre, tylko stracili dostawców. 

czytaj więcej
Bydło mięsne

Ceny bydła ­– takich stawek nie było nigdy! Kosztów produkcji też...

Zakłady szaleją za towarem, na rynku brakuje żywca. Rolnicy twierdzą, że mimo najwyższych cen od lat, nadal do produkcji dokładają. Koszty są bardzo wysokie. Ile płacą zakłady?

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)