r e k l a m a
Partnerzy portalu
Agritechnica 2019: Claas Xerion na gąsienicach
11.11.2019autor: Dawid Konieczka
Nowością Claas, która gromadzi tłumy zwiedzających na stoisku Claas jest Xerion Terra Trac z czterema gąsienicami. Nowe wielozadaniowe ciągniki spełniają teraz normę emisji spalin Stage V i wyposażone są w terminal Cebis zintegrowany z ISOBUS. Nowy model oznaczony jako Xerion 4200 zastępuje dotychczasowy model Xerion 4000.
Xerion 5000 i 4500 dostępne są także z gąsienicowym układem jezdnym Terra Trac. Ich moc wynosi odpowiednio 390 kW/530 KM i 360 kW/490 KM. Układ gąsienicowy w kształcie trójkąta pochodzi z firmy Zuidberg, a gąsienice dostarcza firma Camso. Ich szerokość wynosi 30” tj. 762 mm.
Jak informuje Claas powierzchnia przylegania gąsienic do podłoża w porównaniu do najszerszych opon dostępnych w ciągnikach Xerion jest o 25% większa. Zdaniem producenta zapewnia to bezproblemowe przenoszenie siły uciągu na podłoże.
Masa własna nowego Xeriona z gąsienicami Terra Trac wynosi 24 t, można ją zwiększyć maksymalnie do 30 ton. Szerokość zewnętrzna nie przekracza 3 m.
W Xerion 4500 i 5000 pracuje silnik MTU OM 471, a najmniejszym Xerion 4200 (tylko w wersji kołowej), który zastępuje model Xerion 4000 pracuje motor MTU OM 470. Spaliny we wszystkich nowych modelach Xerion oczyszczane są przez katalizator DOC i SCR oraz filtr DPF. Okres wymiany oleju w nowych silnikach wydłużono do 1000 godzin.
Jak informuje Claas powierzchnia przylegania gąsienic do podłoża w porównaniu do najszerszych opon dostępnych w ciągnikach Xerion jest o 25% większa. Zdaniem producenta zapewnia to bezproblemowe przenoszenie siły uciągu na podłoże.
Masa własna nowego Xeriona z gąsienicami Terra Trac wynosi 24 t, można ją zwiększyć maksymalnie do 30 ton. Szerokość zewnętrzna nie przekracza 3 m.
W Xerion 4500 i 5000 pracuje silnik MTU OM 471, a najmniejszym Xerion 4200 (tylko w wersji kołowej), który zastępuje model Xerion 4000 pracuje motor MTU OM 470. Spaliny we wszystkich nowych modelach Xerion oczyszczane są przez katalizator DOC i SCR oraz filtr DPF. Okres wymiany oleju w nowych silnikach wydłużono do 1000 godzin.
Dawid Konieczka
<p>redaktor „top agrar Polska”, specjalista w zakresie techniki rolniczej.</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a