7 listopada w Auli Kryształowej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego odbyła się konferencji popularno-naukowa „Czas na gęsinę – fenomen polskiej gęsiny”.
Sukces działań promocyjnych
Akcję „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina” zainicjował w 2009 r. Piotr Całbecki Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jej celem jest promowanie powrotu gęsiny na polskie stoły. Co roku kulminacją tych działań jest Kujawsko-Pomorski Festiwal Gęsiny organizowany w Przysieku pod Toruniem. To największy w Polsce jarmark gęsich tuszek i produktów mięsnych z gęsiny i okazja do świętowania odzyskania niepodległości.
Konsekwentnie realizowane działania promocyjne przyniosły oczekiwane rezultaty. Gęsina stała się znów popularna wśród konsumentów. Na przełomie października i listopada jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się także promocje na gęsinę w sklepach. Jednocześnie polscy hodowcy są w stanie dostarczyć do sieci handlowych dobrą, polską gęsinę w przystępniej cenie. - Dotychczasowe działania przyniosły wiele pozytywnych efektów, które należy uznać za spory sukces, czego najlepszym dowodem jest olbrzymi wzrost popularności gęsiego mięsa – powiedział Piotr Całbecki Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego.