Sprzęt wykorzystywany w produkcji zwierzęcej powinien przede wszystkim zapewniać bezpieczeństwo i komfort inwentarza. Taki cel przyświeca firmie Joskin, która jest producentem m.in. przyczep do przewozu bydła. Przyczepy Betimax są wyposażone w antypoślizgową podłogę, szeroko otwierane tylne drzwi oraz zaokrąglone nadkola. Model RDS jest dodatkowo wyposażony w dyszel amortyzujący wstrząsy i opuszczane podwozie. Pomyślano nawet o kolorystyce – model R, wyposażony w rampę, jest koloru zielonego.
Wymogi konstrukcyjne
Przy okazji dostosowywania przyczep do nowych przepisów Unii Europejskiej, firma Joskin uzupełnia ofertę zewnętrznych barierek do kierunkowania bydła. Kierowano się przede wszystkim wygodną i szybką obsługą przy jednoczesnym dopasowaniu do przepisów ruchu drogowego (maksymalna szerokość 2,55 m). Nie bez znaczenia była zgodność nowych barierek z wszystkimi dotychczasowymi przyczepami Joskin do transportu bydła.
Trzy nowe modele barierek Joskin
Każdy hodowca korzystający z przyczep Joskin Betimax może ją wyposażyć w jeden z trzech zastawów barierek:- barierki obrotowe to proste podstawowe rozwiązanie oparte na konstrukcji z kwadratowych profili. Są zamocowane na zawiasach z tyłu przyczepy, a kąt ich otwarcia dochodzi do 190°. Są dostępne w długościach 3,5 i 4,5 m.
- barierki teleskopowe są zbudowane z okrągłych rur. Podczas transportu mają długość 2 m, a po rozciągnięciu 3,6 m. W obu pozycjach są blokowane automatycznie. Są składane na drzwi z tyłu skrzyni ładunkowej (do przejazdu w węższych miejscach jak wjazd do obory) lub na ściany boczne przyczepy. Mają bardzo duży zasięg przy otwieraniu dochodzący do 270°.
- barierki obrotowe na szynie. Przesuwają się na solidnej szynie przymocowanej do ściany przyczepy, przy czym wysuwa się je stopniowo, po torze liniowym, co umożliwia korzystanie z nich również w wąskich miejscach. Wózek barierki jest wyposażony w zawias, który także umożliwia jej obrót, o ponad 150° na całej długości szyny. W standardzie dostępne są w wersji 3,5 m (w opcji 4,5 m) do skrzyń ładunkowych mierzących 6 m, 7,5 m i 9 m. Wszystkie mają przesuwny dolny element, pozwalający uniknąć kolizji z błotnikami kół.