Wóz asenizacyjny X–Trem po raz pierwszy pojawił się w 2010 roku. Łączył w sobie kilka ważnych cech: zbiornik o dużej pojemności, dobrą zwrotność i koła o dużej średnicy, które ograniczały ugniatanie podłoża podczas rozlewania gnojowicy. Wszystkie te zalety wynikały z nowatorskiej konstrukcji – zbiornik został umieszczony na niezależnej ramie o specjalnej konstrukcji.
Konstrukcja ramy
Szerokość ramy wynosiła 900 mm w przedniej i tylnej części, a w miejscu mocowania kół była zwężona do 760 mm. W efekcie umożliwiło to montaż kół o szerokości dochodzącej do 850 mm, nie ograniczając jednocześnie ich kąta skrętu. Na oponach w rozmiarze 800R32 szerokość beczkowozu wynosiła 2,9 m i wzrastał do 3 m z kołami 850R32. Na potencjał wozu Joskin X–Trem wpływały także inne elementy wyposażenia: zawieszenie Hydro Tandem, hydrauliczno–pneumatyczne zawieszenie dyszla, podnośnik tylny Heavy Duty.Jednolita konstrukcja X–Trem2
- X-TREM2 typu D będzie dostępna ze standardowymi kołami w rozmiarze 800/60R32 (średnica 1800 mm x szer. 800 mm; z możliwością montażu kół o śr. maks. 1820 mm),
- X-TREM2 typu XT ze standardowymi kołami o średnicy 1986 mm i szerokości 925 mm, z możliwością montażu kół o maks. średnicy 2020 mm).
Każdy z obu wariantów będzie dostępny ze zbiornikami o trzech różnych pojemnościach: 16 000, 18 000 lub 20 000 litrów.