Drogi z pierwszeństwem dla pojazdów rolniczych
Samorządowcy domagali się także, by na drodze transportu rolniczego pierwszeństwo miały pojazdy rolnicze. Niestety, resort infrastruktury uznał ten wniosek za bezzasadny. Stwierdził bowiem, że w Polsce bardzo dużo odcinków dróg publicznych to drogi biegnące przez wsie i mniejsze miejscowości. Są to zarówno drogi wojewódzkie, jak i krajowe, które mają charakter tranzytowy. Dlatego w ocenie resortu postulat wyodrębnienia kategorii dróg publicznych, które miałyby służyć przede wszystkim potrzebom produkcji rolnej, z przyczyn technicznych nie jest możliwy do realizacji.
Drogi przebiegające przez wsie to drogi stanowiące nie tylko infrastrukturę umożliwiającą poruszanie się po nich pojazdów rolniczych, ale także komunikację mieszkańcom danej miejscowości. Ze względu na zachowanie odpowiednich warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego nie ma możliwości, aby pojazdy rolnicze włączające się do ruchu z dróg wewnętrznych (dróg polnych) miały pierwszeństwo przed pojazdami samochodowymi poruszającym się po takich drogach w celach komunikacyjnych. Zastosowanie takiego rozwiązania wprowadzałoby również utrudnienia w ruchu drogowym, w tym utrudnienia komunikacyjne dla mieszkańców pobliskich wsi.