Nowy ciągnik o dużej mocy - Optum 340 CVXDrive z AFS Connect
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Nowy ciągnik o dużej mocy - Optum 340 CVXDrive z AFS Connect

04.06.2023autor: Jan Józefowicz

Case IH do gamy Optum wprowadził nowy flagowy model o mocy 340 KM. To ciągnik o dużej mocy i niskiej masie, którą w razie potrzeby można zwiększyć przez balastowanie.

Produkowany w fabryce Case IH w St. Valentin w Austrii Optum 340 CVXDrive jest przeznaczony do pracy z WOM, od uprawy roli i siewu po koszenia i transportu. Producent szczyci się wydajnością i wysokim komfortem, bo ma jedną z najcichszych kabin na rynku i szereg zaawansowanych technologii dostępnych tylko w Case IH. W tym jest 5-letnia, zaawansowana telematyka AFS Connect. Dodatkowe korzyści oferuje portal AFS Connect, zapewniając możliwość korzystania z jego usług przez dłuższy czas.

Dobry stosunek mocy do masy ciągnika

Dr Solveiga Kalinauskaite, Product Marketing Manager, wyjaśnia:

- Optum 340 CVXDrive, nasz nowy topowy model w tym segmencie, spełnia wymagania dużych gospodarstw rolnych i firm świadczących usługi rolnicze, potrzebujących ciągnika o wysokim stosunku mocy do masy, co zapewnia wszechstronność i podejmowanie szerokiego zakresu zadań. 


Zobacz także: Agroranking - oceń swój używany ciągnik rolniczy i zobacz jak wypadł na tle innych traktorów!


r e k l a m a
Sercem Optum 340 CVXDrive jest sześciocylindrowy silnik Stage V FPT o pojemności 6,7 litra, który zapewnia moc i moment obrotowy w wymagających zastosowaniach polowych i transportowych. Wyposażony w skuteczną i sprawdzoną technologię redukcji emisji Hi-eSCR2, obejmuje również automatyczne zarządzanie (APM), które optymalizuje CVXDrive i prędkość obrotową silnika stosownie do aktualnych potrzeb. 

Zmodernizowana przekładnia CVXDrive

Aby zapewnić większą wydajność i efektywność, przy jednoczesnym zachowaniu niezawodności i trwałości, Case IH wyposażyła Optum 340 CVXDrive w zmodernizowaną przekładnię CVXDrive, która obejmuje ulepszenia jednostki hydrostatycznej i oprogramowania sterującego, elementów układu napędowego, tylnego mechanizmu różnicowego i tylnego WOM. Aby zwiększyć wszechstronność i kompatybilność w codziennej pracy, standardową magistralę ISOBUS Class 3 można uaktualnić do Tractor Implement Management (TIM), najnowszego protokołu komunikacji ciągnika z osprzętem, dzięki czemu certyfikowane narzędzia mogą automatycznie sterować określonymi funkcjami ciągnika.

Wysoka moc i moment obrotowy

Optum 340 CVXDrive, podobnie jak modele 300 i 270, ma duży, 630-litrowy zbiornik paliwa, który umożliwia dłuższy czas pracy w terenie. Poza tym ma 750-godzinny harmonogram serwisowania silnika. Nowy model oferuje o 27 KM, czyli 9% więcej mocy niż Optum 300 CVXDrive, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynosi 1398 Nm przy 1400 obr./min, w porównaniu do 1282 Nm przy tej samej prędkości w przypadku jego mniejszego, stabilnego kolegi. 
Potężny tylny podnośnik o udźwigu 11 058 kg, przedni podnośnik o maksymalnym udźwigu 6016 kg i dwubiegowy przedni i czterobiegowy tylny WOM dodatkowo zwiększają wszechstronność ciągnika. 

Komfortowa kabina

Nowa, przestronna kabina zapewnia wysoki komfort i jest wyjątkowo cicha - zaledwie 66 dB(A). Operatorzy docenią widoczność we wszystkich kierunkach, jakość wykończenia, a także wysoki poziom wyposażenia, w tym pilot do obsługi bezkluczykowej. 
Zaawansowana konstrukcja kabiny obejmuje przeprojektowany ergonomiczny podłokietnik Multicontroller, na którym aż 95% najczęściej używanych funkcji jest w zasięgu ręki operatora. Wiele z nich można obsługiwać za pomocą ekranu dotykowego lub nowego zintegrowanego pokrętła enkodera. Aby zapewnić najwyższy komfort obsługi i jazdy, opcjonalnie można wybrać nowe, półaktywne zawieszenie kabiny.  


Czytaj również: Dobry duet: ciągnik John Deere 6R 150 i prasa V461R

Nowy system operacyjny AFS Vision Pro

Przejrzysty i łatwy w obsłudze nowy monitor dotykowy AFS Pro 1200 z funkcją Bluetooth zapewnia przegląd wszystkich funkcji ciągnika. Pomaga operatorowi zoptymalizować pracę silnika, przekładni, układu hydraulicznego i WOM, a także zarządzać pracą narzędzi. Nowy system operacyjny AFS Vision Pro umożliwia dostosowanie funkcji rolnictwa precyzyjnego, systemów ciągnika i łączności do wymaganych preferencji roboczych. 


Optum 340 CVXDrive jest wyposażony w Safeguard Connect, kompleksowy pakiet najlepszych usług Case IH o wartości dodanej, który zapewnia długoterminową ochronę i maksymalizuje wydajność, aby sprostać wymaganiom nowoczesnych gospodarstw rolnych i firm kontraktowych.

Gwarancja i subskrypcja AFS Connect Advanced

Obejmuje to przedłużoną do trzech lat gwarancję Safeguard i pięcioletnią subskrypcję unikalnego portalu telematycznego AFS Connect Advanced, który umożliwia zdalne monitorowanie i zarządzanie gospodarstwem, flotą i danymi. Zapewniona jest również trzyletnia subskrypcja usługi Case IH MaxService, która działa przez całą dobę w szczycie sezonu we współpracy z siecią dealerów, aby zmaksymalizować czas pracy maszyn, wraz z kontrolami przedsezonowymi, proaktywnym wsparciem i szkoleniami w celu osiągnięcia maksymalnej wydajności maszyn Case IH.

Jak informuje producent - Optum 340 CVXDrive będzie można zobaczyć na różnych pokazach w całej Europie latem i jesienią.
opr. Jan Józefowicz,
źródło: Case IH
autor Jan Józefowicz

Jan Józefowicz

<p><u1:p></u1:p>współpracownik PWR Online, wcześniej wieloletni zastępca redaktora naczelnego magazynu "top agrar Polska" i redaktor naczelny magazynu "profi".</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Aktualności branżowe

Alternatywne układy napędowe ciągników

Elektryczne i wodorowe układy napędowe to niektóre z nowoczesnych systemów napędowych, które z czasem trafią do ciągników rolniczych. 

czytaj więcej
Porady mechanika

Silnik kombajnu - jak o niego dbać. Fakty i mity

O czym nie zapomnieć w upalne dni? Jak można zatrzeć silnik podczas lekkiej pracy? Dlaczego zbiór rzepaku jest niebezpieczny dla silnika kombajnu? To część rozmowy z Pawłem Kałkiem, kierownikiem serwisu firmy Korbanek.

czytaj więcej
Ciągniki

Badanie techniczne ciągnika bez wizyty w stacji kontroli pojazdów?

W Sejmie zgłoszono poprawkę, dzięki której badanie techniczne ciągników rolniczych i przyczep będzie mogło odbywać się na terenie gospodarstwa rolnego. Rolnicy nie będą musieli już jeździć do okręgowych stacji kontroli pojazdów.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)