Kampania promocji wieprzowiny
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Kampania promocji wieprzowiny

19.06.2020autor: Anna Kurek

Produkt polski” – wieprzowina, trwa kampania promująca polską hodowlę świń, żywiec, mięso i wyroby. Konsumenci doceniają ten znak.    

Tylko mięso i wyroby pochodzące od świń urodzonych, odchowanych i ubitych w Polsce mogą być oznakowane logiem „Produkt polski”. Finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego kampania, ma na celu dotarcie do konsumentów, producentów, a także rolników, którzy mogą w ten sposób bezpłatnie oznakować swoje wyroby. Kampanię prowadzi Ogólnopolski Cech Rzeźników i Wędliniarzy. Byliśmy z aparatem podczas realizacji części programów telewizyjnych.  


Dobre i tradycyjne
Wszystko zaczyna się w chlewni. Odwiedziliśmy gospodarstwo Sławomira Homei z Chomętowa w pow. żnińskim, utrzymującego kilkanaście loch rasy puławskiej. To tutaj, mimo obostrzeń bioasekuracyjnych, ekipa telewizyjna nakręciła część programu, w którym rolnik mówił o tradycyjnej hodowli i żywieniu świń bez GMO. 

 Z Chomętowa tuczniki trafiają do ZM Kwiecińscy w Bożejewiczkach pod Żninem. Maciej Kwieciński płaci za nie 1 zł/kg więcej od ceny rynkowej żywca. W każdym z 20 sklepów należących do rodziny można kupić oznakowane logo „Produkt polski” mięso i wędliny tradycyjne. 

 
Konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz częściej wybierają z półek sklepowych produkty oznakowane tym logo – mówił podczas realizacji programu Andrzej Zawistowski, właściciel masarni we Władysławowie w pow. żnińskim.

 

„Produkt polski” sięga dalej. Korzysta z niego również Waldemar Klorek – właściciel restauracji w Ostromecku pod Bydgoszczą. Restaurator zaopatruje się w wieprzowinę w ZM Kwieciński, dlatego jest pewny pochodzenia i jakości mięsa. Otwarcie mówi o tym, że konsumenci wracają ze względu na jakość jego potraw. 

 

autor Anna Kurek

Anna Kurek

<p>redaktor „top agrar Polska”, zootechnik, specjalistka w zakresie hodowli trzody chlewnej.</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Aktualności branżowe

Pandemia zatrzymała hossę na rynku wieprzowiny

Pandemia Covid-19 poprzez zerwane łańcuchy dostaw doprowadziła do nadpodaży wieprzowiny i spadku cen. Jednak analitycy banku Credit Agricole oceniają, że jest to sytuacja przejściowa i wraz ze stopniowym znoszeniem ograniczeń administracyjnych i udrażnianiem kanałów dystrybucji ceny skupu trzody chlewnej powrócą do trendu wzrostowego.

czytaj więcej
Rynek świń

Prognozy dla rynku świń – co nas czeka w 2024 roku?

W 2024 r. światowa produkcja świń ma utrzymać się na niezmienionym poziomie 115,5 mln ton. Niższe pogłowie w Unii Europejskiej i Chinach zostanie zrównoważone zwyżką w Brazylii, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych. Redukcja na Starym Kontynencie sięgnie ok. 2%, co oznacza, że liczba loch wyniesie zaledwie 10,3 mln szt., a na rynek trafi 21,2 mln t europejskiej wieprzowiny.

czytaj więcej
Rynek świń

Ceny świń już nie spadają. Jest nadzieja na lepsze stawki?

Ostatnie tygodnie na rynku świń były mało optymistyczne – ceny w zasadzie tylko spadały. Teraz pojawia się delikatna nadzieja na poprawę sytuacji.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)