r e k l a m a
Partnerzy portalu
JCB Fastrac 8330: sprinter transportowiec
30.10.2019autor: dr Piotr Łuczak
Chyba nie może być wygodniej. Nie tylko kabina, ale i zespół jezdny największego i najsilniejszego ciągnika Fastrac ze stajni JCB sprawiają, że praca takim pojazdem jest prawdziwą przyjemnością. Co ma więc do zaoferowania sprinter, pędzący 70 km/h? Oto materiał profi.
Fastrac 8330 to model, który reprezentuje wszystko to, co najlepsze w maszynach, mających za zadanie nie tylko ciężko pracować, ale także przemieszczać szybko ładunki. Sercem maszyny jest sześciocylindrowy silnik AGCO Power o pojemności skokowej 8,4 l. Ta potężna jednostka o mocy 335 KM daje ciągnikowi Fastrac charakter sportowego szybkobiegacza. Pozwala na osiąganie maksymalnej prędkości 70 km/h w transporcie.
Hotel na kółkach w ocenie profi
Ciągnik Fastrac docenią zwłaszcza przedsiębiorcy rolni, którzy przerzucają duże masy towarowe, w tym usługowo. W jednym z austriackich gospodarstw, gdzie mieliśmy okazję przejechać się opisywanym sprzętem, kierowcy mówili tak:
- 8330 pasuje do każdej floty ciągników. Jest bardzo zwrotny, zwłaszcza na wąskich i krętych drogach;
- Fastrac obsługuje głównie logistykę; np. wóz asenizacyjny o pojemności 15,5 m³ lub asystuje w czasie żniw i zbioru kukurydzy;
- duża kabina, duże okna, wysokie siedzisko dają panoramiczną perspektywę kierowcy w każdych warunkach.
- maszyna oferuje bezkonkurencyjny komfort w porównaniu z tradycyjnym ciągnikiem;
- zawieszenie jest świetne. Na przedniej osi Brytyjczycy wbudowali sprężyny śrubowe, tył pojazdu jest amortyzowany hydraulicznie.
Zacna przekładnia
Największym atutem Fastraca jest jednak bezstopniowa przekładnia AGCO: dzięki ML 260 ciągnik osiąga maksymalną prędkość 70 km/h, może więc poruszać się nawet po autostradach. Układ hamulcowy jest również dostosowany do dużej prędkości maksymalnej: każde koło jest wyposażone w hamulec tarczowy – to kolejna zaleta, nie tylko na krętych drogach. Ponadto z systemem hamulcowym zintegrowany jest ABS...
Szerzej o Fastracu w magazynie profi 4/2019.
dr Piotr Łuczak
<span style="font-family: Calibri, sans-serif; color: black; font-size: small;" size="2" face="Calibri,sans-serif"><span style="font-size: 14px;"><span id="OLK_SRC_BODY_SECTION"><span style="font-family: Calibri, sans-serif; font-size: small;" size="2"><span style="font-size: 14px;"><span style="font-family: PT Sans, Arial, Helvetica, sans-serif;"><span style="background-color: #efefef;">Były red. nacz. magazynu Profi, Tygodnika Rolniczego i portalu agrarlex.pl, były zastępca red. nacz. top agrar Polska, ekonomista, specjalista w zakresie ekonomiki rolnictwa</span></span></span></span></span></span></span>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a