JCB: pierwsza koparka napędzana wodorem
r e k l a m a
Partnerzy portalu

JCB: pierwsza koparka napędzana wodorem

07.07.2020autor: dr Artur Jakubek

Angielski producent sprzętu budowlanego i rolniczego – JCB – jako pierwszy na świecie zaprezentował działający prototyp koparki napędzanej ogniwami wodorowymi.




Testy koparki 220X napędzanej wodorem

20-tonowa koparka 220X napędzana wodorowym ogniwem paliwowym od ponad 12 miesięcy przechodzi rygorystyczne testy na poligonach firmy. Moc prototypowej koparki JCB jest generowana przez reakcję wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym w celu wytworzenia energii potrzebnej do napędzania silników elektrycznych. Jedyną emisją ze spalin jest …para wodna.

– Opracowanie pierwszej koparki napędzanej wodorem jest niezwykle ekscytujące, ponieważ dążymy do stworzenia świata wolnego od węgla. W nadchodzących miesiącach JCB będzie nadal rozwijać i dostosowywać tę technologię, przeprowadzając dalsze testy naszej prototypowej maszyny – mówi lord Bamford, prezes firmy JCB.

Rozwój technologii wodorowej

Syn lorda Bamforda, Jo Bamford, spędził 14 lat w firmie JCB, zanim przeniósł się do sektora wodorowego, zakładając Ryse Hydrogen, a następnie kupując firmę Wrightbus – giganta autobusowego w Irlandii Północnej. Zdobył kontrakty na dostawę pierwszego na świecie piętrowego pojazdu wodorowego do takich miast, jak Londyn i Aberdeen.

– Naprawdę wierzę, że wodór jest najlepszą okazją do zbudowania wiodącej na świecie branży, która w Wielkiej Brytanii stworzy miejsca pracy i przyczyni się do redukcji emisji dwutlenku węgla – mówi Jo Bamford.


Elektryczne wózki widłowe Teletruk

Rozwój technologii maszyn napędzanych wodorem nastąpił po tym, jak w zeszłym roku JCB rozpoczęło produkcję pierwszej w branży budowlanej w pełni elektrycznej minikoparki  – modelu 19C-1E. Firma rozszerzyła także technologię napędu elektrycznego na teleskopowe wózki widłowe Teletruk, wprowadzając model JCB 30-19E.

Ciągły rozwój silników spalinowych

Dzięki ciągłym ulepszeniom konstrukcyjnym JCB rozwija także technologię silników spalinowych, aby spełnić unijne przepisy dotyczące normy emisji Stage V. W najnowszej gamie silników Diesla prawie wyeliminowano najbardziej szkodliwe substancje, a emisję tlenku azotu (NOx) obniżono o 97%, cząsteczek sadzy o 98%, a emisje dwutlenku węgla (CO2) spadły o prawie połowę.

 

opr. aj

autor dr Artur Jakubek

dr Artur Jakubek

redaktor naczelny magazynu Profi

<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Historia ładowarek teleskopowych po roku 2010

Jakie modele ładowarek teleskopowych zostały wyprodukowane po roku 2010? Sprzętu z charakterystycznym teleskopowym ramieniem, który przez lata przeszedł już wiele udoskonaleń i znajduje coraz to nowe zastosowania.

czytaj więcej

Historia ładowarek teleskopowych w latach 2000 – 2010

Kontynuujemy prezentację historii ładowarek teleskopowych, sprzętu z charakterystycznym teleskopowym ramieniem, których różne modele przez lata przeszły wiele udoskonaleń.

czytaj więcej

Historia ładowarek teleskopowych do roku 1998

Załadować bele słomy, napełnić zbożem skrzynię ciężarówki, podać wysoko paletę - tam, gdzie ładowacze czołowe nie dają rady, na pomoc spieszą ładowarki teleskopowej.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)