Remont Ursusa 1204 de luxe: Co trapiło 6. cylinder?
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Co trapiło 6. cylinder?

22.06.2020autor: Paweł Twardowski

Silnik naszego Ursusa jest przygotowany do przekazania go w ręce specjalistów z warsztatu szlifierskiego. Rozbierając motor sprawdziliśmy, co było przyczyną niższej kompresji w 6. cylindrze.

Prace remontowe nabierają tempa. Silnik naszego Ursusa jest przygotowany do wysyłki do szlifierni. Jednak by móc oddać poszczególne elementy wymagające regeneracji w ręce specjalistów trzeba wszystko zdemontować. Dlatego musiałem rozebrać cały silnik do gołego bloku. Wymaga to demontażu m.in głowicy, pompy wtryskowej, rozrządu oraz układu korbowo-tłokowego. Przy tej okazji okazało się co trapiło 6 cylinder, który podczas pomiaru ciśnienia sprężania miał najniższy wynik. Winę za taki stan rzeczy ponosi porysowany tłok. Rysy sugerują delikatne zatarcie się tłoka.

Demontując układ korbowo-tłokowy oceniliśmy kondycję wału korbowego. Co ważne wał jest nominalny, także po przeszlifowaniu wszystkich czopów z pewnością posłuży jeszcze wiele lat. Niestety zdecydowanie gorzej wygląda wałek rozrządu. Jest on wyszczerbiony w kliku miejscach i dodatkowo widać wyraźne ślady zużycia na krzywkach, więc element ten wymienimy na nowy. W nie najlepszej kondycji były również koła rozrządu, a zwłaszcza koło pośrednie, które kwalifikuje się do wymiany. Oczywiście jeśli będziemy wymieniali jedno koło, automatycznie musimy wymienić pozostałe.

Nasz Ursus po rozgrzaniu silnika nie miał zbyt wysokiego ciśnienia oleju. Po demontażu pompy olejowej zajrzałem do jej środka. Widoczne rysy na obudowach w miejscach współpracy z kołami zębatymi to jeden z powodów obniżenia ciśnienia w magistrali silnika. Kolejne to odśrodkowy filtr oleju, który mocno zużyty także wpływa na spadek ciśnienia oleju. Dlatego ten element zastąpimy przystawką do filtrów puszkowych.

Prace remontowe nie dotyczą jednak tylko silnika. Mamy już zregenerowany podnośnik hydrauliczny. Podzespół ten był w kiepskiej kondycji, jednak niektóre elementy, takie jak np. rozdzielacz czy cylinder udało się uratować i przywrócić im sprawność. Dodatkowo w podnośniku wymieniliśmy wał i ramiona, tak by móc doposażyć TUZ w dwa siłowniki wspomagające. Specjaliści zajęli się także wyregulowaniem wszystkich funkcji podnośnika.
autor Paweł Twardowski

Paweł Twardowski

<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Remont Ursusa

Remont Ursusa 1204 de luxe: montaż przekładni

Po skrzyni pośredniej przyszedł czas na montaż przekładni głównej. Odebraliśmy także silnik od pompiarza i znalazłem wydajniejszą pompę do układu kierowniczego.

czytaj więcej
Remont Ursusa

Remont Ursusa 1204 de luxe: Montujemy skrzynie pośrednią

Po silniku przyszła kolej na montaż skrzyni pośredniej i zainstalowanie nowych pomp hydraulicznych.

czytaj więcej
Remont Ursusa

Remont Ursusa 1204 de luxe: Dziura w skrzyni biegów

Czekając na odbiór silnika od szlifierza zabraliśmy się za demontaż skrzyni biegów. Niestety, nie mamy dobrych wiadomości – ten podzespół jest w bardzo kiepskiej kondycji.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)