Remont Ursusa 1204 de luxe: Dziura w skrzyni biegów
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Dziura w skrzyni biegów

06.07.2020autor: Paweł Twardowski

Czekając na odbiór silnika od szlifierza zabraliśmy się za demontaż skrzyni biegów. Niestety, nie mamy dobrych wiadomości – ten podzespół jest w bardzo kiepskiej kondycji.

W czasie kiedy eksperci dokonują regeneracji części silnika postanowiliśmy zabrać się za demontaż skrzyni biegów. Odłączyliśmy cały podzespół od tylnego mostu i w tym momencie spotkała nas pierwsza z niemiłych niespodzianek. Okazało się, że nakrętka mocująca wałek atakujący przekładni głównej jest uszkodzona. Ten element to bolączka Ursusów. W trakcie eksploatacji nakrętka ta często się odkręca. Tak też było w naszym przypadku.

Odkręcona nakrętka uszkodziła gwint na wałku, co sprawia, że konieczny będzie demontaż przekładni głównej i wymiana uszkodzonych części.

Kolejna niemiła niespodzianka to kiepski stan kół zębatych skrzyni biegów. Wyraźne ślady łuszczenia na średnicy podziałowej zębów, sprawiają, że będziemy musieli wymienić wszystkie elementy przekładni.

Dlatego mamy dla Was pytanie. Czy naszego Ursusa wyposażyć w tzw. szybką skrzynię biegów, umożliwiającą jazdę w transporcie z prędkością 40 km/h?  ZAGŁOSUJ TUTAJ.

Demontując skrzyię biegów odłączyliśmy skrzynię pośrednią i zdemontowaliśmy pokrywę skrzyni głównej. Jak się okazało w korpusie przekładni jest wywiercony dodatkowy otwór, który był nieudolnie zaślepiony. Po usunięciu wzmacniacza momentu obrotowego wyjaśniło się dla czego ktoś nawiercał korpus. Otóż zapewne luzowały się śruby mocujące przednią pokrywę skrzyni biegów i przez nawiercony otwór zaspawano je by się nie odkręcały. Teraz, niestety, jest problem z demontażem pokrywy.

Odwiedziliśmy także zakład szlifierski, w którym regenerowany jest silnik. Jak wiecie z poprzednich odcinków motor był mocno zużyty. Specjaliści zregenerowali głowice przystosowując ją jednocześnie do montażu turbosprężarki, sprawdzili osiowość łóż wału korbowego oraz przeszlifowali wał. Ten element był nominalny i tak jak wynikało z moich pomiarów, załapał się on na pierwszy wymiar naprawczy, więc z pewnością posłuży jeszcze wiele lat.
autor Paweł Twardowski

Paweł Twardowski

<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Remont Ursusa

Remont Ursusa 1204 de luxe: montaż przekładni

Po skrzyni pośredniej przyszedł czas na montaż przekładni głównej. Odebraliśmy także silnik od pompiarza i znalazłem wydajniejszą pompę do układu kierowniczego.

czytaj więcej
Remont Ursusa

Remont Ursusa 1204 de luxe: Montujemy skrzynie pośrednią

Po silniku przyszła kolej na montaż skrzyni pośredniej i zainstalowanie nowych pomp hydraulicznych.

czytaj więcej
Remont Ursusa

Remont Ursusa 1204 de luxe: Widzowie wybrali szybką skrzynię biegów

Wyniki naszej ostatniej ankiety były niemal jednoznaczne. Zdecydowana większość z Was chce by nasz Ursus pędził z prędkością 40 km/h.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)