r e k l a m a
Partnerzy portalu
Fonterra na plusie – jakie ceny produktów mlecznych wzrosły?
15.01.2020autor: Magdalena Szymańska
Indeks cen w górę, obroty w dół, tak rozpoczęła nowy rok Global Dairy Trade – platforma, aukcyjna należąca do Fonterry. W porównaniu do aukcji z grudnia ubiegłego roku, 7 stycznia 2020 r. indeks cen odbił o 2,8%, zdrożały wszystkie produkty mleczne. Sprzedano jednak o 7,5% mniej towarów.
Wyraźnie odbiły ceny kazeiny podpuszczkowej, sproszkowanej maślanki oraz odtłuszczonego mleka w proszku. Kazeina zdrożała o 8,6% do 8973 dolarów/t, maślanka o 7,4% do 3040 dolarów/t, natomiast OMP zyskało na wartości 5,4%, kupowano je za 3026 dolarów/t. O 3,7%, podobnie, jak ser cheddar zdrożało masło. Sprzedawano je za 4029 dolarów/t. Cheddar natomiast osiągnął średnią cenę na poziomie 4015 dolarów/t.
Wyższe ceny i ambitne plany od nowego roku
Do 4929 dolarów za tonę, tzn. o 2,3% wzrosły ceny bezwodnego tłuszczu mlecznego. Laktoza zdrożała o 2,1% do 798 dolarów/t, a pełne mleko w proszku o 1,7% do 3150 dolarów/t.
r e k l a m a
Właściciel GDT, nowozelandzka spółdzielnia mleczarska Fonterra, chce podreperować swoje dochody, zaspakajać popyt na mleko smakowe, jogurty i sery na rynku indyjskim. Ten ruch ma jej zapewnić 1 mld USD przychodów w ciągu najbliższych 7–10 lat. Fonterra postanowiła zacieśnić współpracę z indyjskim partnerem Future Group.
Magdalena Szymańska
Zdjęcie: Pixabay
Magdalena Szymańska
Redaktorka w dziale Ekonomia i Rynki
Ekspert w dziedzinie dopłat bezpośrednich, dotacji z PROW i wydarzeń rynkowych
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a