Jak sztuczna inteligencja zachęca do jedzenia mięsa? ChatGPT ma 5 pomysłów
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Jak sztuczna inteligencja zachęca do jedzenia mięsa? ChatGPT ma 5 pomysłów

28.02.2023autor: Justyna Czupryniak

Sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie w różnych dziedzinach. Przedstawicieli Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego(UPEMI) postanowili sprawdzić jakie pomysły na promocję mięsa ma ChatGPT. Co ciekawe, sztuczna inteligencja ostrzega przed narzucaniem innym diety wegańskiej.  

ChatGPT specjalistą od żywienia ludzi mięsem

Promowanie produktów mięsnych w dzisiejszych czasach nie zawsze jest odbierane pozytywnie przez społeczeństwo. Na to zwrócił także uwagę ChatGPT, który przyznał, że promowanie mięsa i wyrobów wzbudza kontrowersje i pozostaje uzależnione od kwestii etycznych, zdrowotnych oraz środowiskowych.

r e k l a m a

Wsparcie lokalnych rolników to jeden z elementów promocji wyrobów z mięsa

Mięsa i wędlin dostępnych na sklepowych półkach nie należy mierzyć jedną miarą, ponieważ wiele produktów zawiera niesatysfakcjonujący klientów skład, który może mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu.

Kluczem do sukcesu według technologii ChatGPT ma być rzetelność producentów wprowadzających swoje wyroby na rynek. Ponadto do istotnych aspektów, o które powinni zabiegać sztuczna inteligencja zaliczyła:

  • dbałość o wartości odżywcze,
  • wsparcie lokalnych hodowców,
  • podkreślanie wysokiej jakości produktów,
  • edukacja konsumentów,
  • skierowanie reklam do różnych grup odbiorców.

ChatGPT wskazuje, że sportowcy i osoby dbające o zdrowie to grupy zainteresowane mięsem

W ostatnim czasie wśród ogólnie dostępnych produktów w sieciach sklepów spożywczych coraz częściej pojawiają się takie, których spożycie zaleca się osobom mającym specjalne wymogi żywieniowe. ChatGPT wskazał, że należą do nich:

  • sportowcy,
  • osoby na diecie białkowej,
  • osoby zainteresowane zdrowiem i dobrym samopoczuciem.

Choć wskazane grupy nie stanowią zaskoczenia dla osób z branży marketingowej i specjalistów od wizerunku, to dla producentów mogą być wskazówką do wprowadzenia zmian. Tworzenie produktów dedykowanych określonych grupom konsumentów, ułatwi im komponowanie diety.

W kwestii wskazówek udzielonych przez ChatGPT wypowiedziała się kierowniczka biura UPEMI, Katarzyna Skrzymowska, która stwierdziła, że zastosowanie sztucznej inteligencji jest coraz bardziej widoczne.

– Możemy dojść więc do wniosku, że albo my myślimy poprawnie, albo sztuczna inteligencja wyciąga poprawne wnioski z podejmowanych przez branżę mięsną działań. Z naszej perspektywy najważniejsze jednak jest zakończenie odpowiedzi udzielonej przez ChatGPT i stwierdzenie, że promowanie mięsa powinno być zrównoważone i uwzględniać różnorodność preferencji żywieniowych – przyznała Skrzymowska.

– Również w tym aspekcie zgadzamy się ze sztuczną inteligencją. Naszą rolą nie jest i nigdy nie było zmuszanie kogokolwiek do jedzenia mięsa, ale promowanie jego zalet i pozytywnego wpływu na dietę i zdrowie. Konsumenci powinni być edukowani i móc znaleźć rzetelne informacje na temat tego w jaki sposób rozpoznać wysokiej jakości produkty mięsne, czy tego w jaki sposób wykorzystać je w zrównoważonej diecie – dodaje przedstawicielka UPEMI.

Sztuczna inteligencja ostrzega przez narzucaniem diety wegańskiej

Dla uczestniczących w badaniu pracowników UPEMI ważne było poruszenie kwestii związanej z dietą wegetariańską, na które uzyskali zaskakującą odpowiedź, która brzmiała:

„Pamiętaj, że promowanie wegetarianizmu powinno być pokojowe i respektujące innych.”

Wskazanie przez sztuczną inteligencję tego typu rozwiązania stanowi o jej empatii i zdrowym rozsądku, którym dysponuje. Dla niej nic nie dzieje się bez przyczyny, a istotą wprowadzania zmian jest odpowiednia argumentacja. Zdaniem ChatGPT każdy człowiek powinien samodzielnie decydować o swoim stylu życia i żywienia, a nikt nie powinien zakazywać i nakazywać czegokolwiek.

Czy sztuczna inteligencja zmieni życie producentów wyrobów mięsnych?

Eksperyment przeprowadzony przy użyciu technologii ChatGPT wykazał, że wsparcie sztucznej inteligencji w prowadzeniu biznesu może być sporym ułatwieniem, a jej zastosowanie ułatwi nie tylko pracę fizyczną, ale i umysłową. Jednak o jej wykorzystaniu muszą zadecydować przedsiębiorcy.

oprac. Justyna Czupryniak
źródło: UEPMI

r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Co ma zrobić rolnik, którego nie stać na opłacenie zachowku od odziedziczonego gospodarstwa?

Muszę zapłacić siostrze zachowek. Jest on wysoki. Moje gospodarstwo rolne nie jest w dobrej kondycji finansowej. Poza tym mam czworo dzieci. Czy mogę wnosić o obniżenie zachowku albo rozłożenie go na raty?

czytaj więcej

Google wchodzi w rolnictwo i wypuszcza roboty w pole. Mają ograniczyć koszty rolnikom

Punktowy oprysk na pojedyncze rośliny, a co za tym idzie ograniczenie kosztów na środki ochrony roślin. Do tego szybkie prognozowanie wielkości plonu. Takie cuda rolnikom ma oferować łazik Mineral. Jego twórcą jest firma należąca do grupy Google. Jak dokładnie działa robot polowy od Google'a?

czytaj więcej

Czy polskie mięso i zboże trafią do Korei i Wietnamu?

Polska żywność jest eksportowana do 200 krajów świata. Niedługo na tej liście mogą się znaleźć Korea i Wietnam.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)