Jak sztuczna inteligencja zachęca do jedzenia mięsa? ChatGPT ma 5 pomysłów
Sztuczna inteligencja znajduje coraz szersze zastosowanie w różnych dziedzinach. Przedstawicieli Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego(UPEMI) postanowili sprawdzić jakie pomysły na promocję mięsa ma ChatGPT. Co ciekawe, sztuczna inteligencja ostrzega przed narzucaniem innym diety wegańskiej.
ChatGPT specjalistą od żywienia ludzi mięsem
Promowanie produktów mięsnych w dzisiejszych czasach nie zawsze jest odbierane pozytywnie przez społeczeństwo. Na to zwrócił także uwagę ChatGPT, który przyznał, że promowanie mięsa i wyrobów wzbudza kontrowersje i pozostaje uzależnione od kwestii etycznych, zdrowotnych oraz środowiskowych.
Wsparcie lokalnych rolników to jeden z elementów promocji wyrobów z mięsa
Mięsa i wędlin dostępnych na sklepowych półkach nie należy mierzyć jedną miarą, ponieważ wiele produktów zawiera niesatysfakcjonujący klientów skład, który może mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu.
Kluczem do sukcesu według technologii ChatGPT ma być rzetelność producentów wprowadzających swoje wyroby na rynek. Ponadto do istotnych aspektów, o które powinni zabiegać sztuczna inteligencja zaliczyła:
- dbałość o wartości odżywcze,
- wsparcie lokalnych hodowców,
- podkreślanie wysokiej jakości produktów,
- edukacja konsumentów,
- skierowanie reklam do różnych grup odbiorców.
ChatGPT wskazuje, że sportowcy i osoby dbające o zdrowie to grupy zainteresowane mięsem
W ostatnim czasie wśród ogólnie dostępnych produktów w sieciach sklepów spożywczych coraz częściej pojawiają się takie, których spożycie zaleca się osobom mającym specjalne wymogi żywieniowe. ChatGPT wskazał, że należą do nich:
- sportowcy,
- osoby na diecie białkowej,
- osoby zainteresowane zdrowiem i dobrym samopoczuciem.
Choć wskazane grupy nie stanowią zaskoczenia dla osób z branży marketingowej i specjalistów od wizerunku, to dla producentów mogą być wskazówką do wprowadzenia zmian. Tworzenie produktów dedykowanych określonych grupom konsumentów, ułatwi im komponowanie diety.
W kwestii wskazówek udzielonych przez ChatGPT wypowiedziała się kierowniczka biura UPEMI, Katarzyna Skrzymowska, która stwierdziła, że zastosowanie sztucznej inteligencji jest coraz bardziej widoczne.
– Możemy dojść więc do wniosku, że albo my myślimy poprawnie, albo sztuczna inteligencja wyciąga poprawne wnioski z podejmowanych przez branżę mięsną działań. Z naszej perspektywy najważniejsze jednak jest zakończenie odpowiedzi udzielonej przez ChatGPT i stwierdzenie, że promowanie mięsa powinno być zrównoważone i uwzględniać różnorodność preferencji żywieniowych – przyznała Skrzymowska.
– Również w tym aspekcie zgadzamy się ze sztuczną inteligencją. Naszą rolą nie jest i nigdy nie było zmuszanie kogokolwiek do jedzenia mięsa, ale promowanie jego zalet i pozytywnego wpływu na dietę i zdrowie. Konsumenci powinni być edukowani i móc znaleźć rzetelne informacje na temat tego w jaki sposób rozpoznać wysokiej jakości produkty mięsne, czy tego w jaki sposób wykorzystać je w zrównoważonej diecie – dodaje przedstawicielka UPEMI.
Sztuczna inteligencja ostrzega przez narzucaniem diety wegańskiej
Dla uczestniczących w badaniu pracowników UPEMI ważne było poruszenie kwestii związanej z dietą wegetariańską, na które uzyskali zaskakującą odpowiedź, która brzmiała:
„Pamiętaj, że promowanie wegetarianizmu powinno być pokojowe i respektujące innych.”
Wskazanie przez sztuczną inteligencję tego typu rozwiązania stanowi o jej empatii i zdrowym rozsądku, którym dysponuje. Dla niej nic nie dzieje się bez przyczyny, a istotą wprowadzania zmian jest odpowiednia argumentacja. Zdaniem ChatGPT każdy człowiek powinien samodzielnie decydować o swoim stylu życia i żywienia, a nikt nie powinien zakazywać i nakazywać czegokolwiek.
Czy sztuczna inteligencja zmieni życie producentów wyrobów mięsnych?
Eksperyment przeprowadzony przy użyciu technologii ChatGPT wykazał, że wsparcie sztucznej inteligencji w prowadzeniu biznesu może być sporym ułatwieniem, a jej zastosowanie ułatwi nie tylko pracę fizyczną, ale i umysłową. Jednak o jej wykorzystaniu muszą zadecydować przedsiębiorcy.
oprac. Justyna Czupryniak
źródło: UEPMI
Justyna Czupryniak
Najważniejsze tematy