O "polskich" jabłkach czy ziemniakach mówi się coraz więcej - także w telewizji
r e k l a m a
Partnerzy portalu

O "polskich" jabłkach czy ziemniakach mówi się coraz więcej - także w telewizji

20.10.2019autor:

Jabłka, ziemniaki… Od tego się zaczęło. O wprowadzaniu klientów w błąd odnośnie kraju pochodzenia przez sieci handlowe zrobiło się głośno w całej Polsce. Usłyszeli o tym wszyscy, bo sprawa trafiła do telewizji. 

Wolimy dobre, bo polskie – więc jesteśmy oszukiwani w sklepach

Zaczęło się od widowiskowej akcji Michała Kołodziejczaka i Agro Unii, kiedy to nie zważając na ochronę w kilku chłopa weszli do jednego ze sklepów sieci Biedronka z paroma skrzynkami jabłek, by podmienić owoce importowane sprzedawane jako polskie na faktycznie krajowe.

r e k l a m a
Do świadomości „konsumentów” zaczęło docierać, że jesteśmy robieni w konia na „krajowych” owocach, wczesnych „polskich” ziemniakach z importu, czy nawet… czosnku z Egiptu, sprzedawanym jako „nasz”. Szybko okazało się, że problem występuje nie tylko w Biedronce, Lidlu, czy Kauflandzie, ale również polskich sieci handlowych. I że zamiast wyliczać wszystkie sklepy, które dopuszczają się tak niecnych praktyk, łatwiej byłoby wymienić te, które tego nie robią.

To jeden z niewielu tematów związany z produkcją żywności, pracą rolników i sadowników, który zainteresował mieszkańców miast. Agro Unii udało się zainteresować tematem Telewizję Polską, której widzowie w miniony czwartek mogli zobaczyć materiał poświęcony fałszowaniu żywności w programie "Alarm!". Jeśli nie widzieliście, możecie zobaczyć na vod.tvp.pl (zaczyna się w 7 minucie i 53 sekundzie):


 

Oszukują na półkach, oszukują przy kasie

To niejedyny wizerunkowy „strzał w stopę” sklepów wielkopowierzchniowych. Biedronka z pewnością nie może zaliczyć ostatnich tygodni do szczególnie udanych. Po tym, jak UOKiK postawił właścicielowi tej sieci sklepów zarzut nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej (dostwacom, w tym rolnikom, narzucane są „rabaty” już po dostarczeniu towaru, przez co mogą w ogóle nie zarobić) – prezes UOKiK poinformował o wszczęciu kolejnego postępowania: ilość skarg klientów na rozbieżności między ceną towaru na etykiecie, a rzeczywistą ceną przy kasie jest tak duża, że nosi znamiona nagminnej, nieuczciwej praktyki handlowej.

 

Co z polskimi produktami? Musimy pomóc sobie sami. 

W związku ze zgłaszanym przez liderów Agro Unii problemem ze sprzedażą ziemniaków produkowanych przez polskich rolników, Polska Federacja Ziemniaka zaoferowała nieodpłatną pomoc producentom w sprzedaży nadwyżek ziemniaka.
 

https://federacjaziemniaka.pl/komunikat-w-sprawie-nieodplatnej-pomocy-w-sprzedazy-ziemniaka


Oskar Miroszka
fot. TVP
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Gorący kartofel z Biedronki

Cotygodniowy felieton redaktorów naczelnych "Tygodnika Poradnika Rolniczego" to wnikliwe obserwacje i podsumowanie tygodnia w rolnictwie. Podane z ironią i humorem, nawet gdy nie jest im (ani Wam) do śmiechu...

czytaj więcej

Polski czosnek z Egiptu – jak markety wprowadzają klientów w błąd?

1/3 supermarketów należących m.in. do sieci Biedronka, Dino, Kaufland, Lidl czy Tesco wprowadzało klientów w błąd o kraju pochodzenia owoców i warzyw. Kontrolerzy UOKiK znaleźli w nich np. polski czosnek z Egiptu i cebulę jednocześnie z kilku krajów.

czytaj więcej

Biedronka i Kaufland na celowniku rolników z Agro Unii

Rolnicy związani z Agro Unią przeprowadzili kilka akcji w sklepach sieci Biedronka oraz Kaufland. Pokazują, że chociaż sieci handlowe informują w materiałach promocyjnych o sprzedaży polskich produktów, to w rzeczywistości sprzedają żywność z Niemiec, Holandii czy Anglii.  

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)