POHiD krytykuje ministra rolnictwa za zarzuty pod adresem sieci handlowych
r e k l a m a
Partnerzy portalu

POHiD krytykuje ministra rolnictwa za zarzuty pod adresem sieci handlowych

11.09.2020autor: Dorota Kolasińska

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji poinformowała w piątek w komunikacie, iż "wyraża zdecydowany sprzeciw wobec postawionych przez ministra Jana Krzysztofa Ardanowskiego zarzutów, uznając je za niesprawiedliwe i podważające wieloletnią współpracę sieci z producentami i jej pozytywny wpływ na rozwój sektora żywnościowego w Polsce".

Przypomnijmy, że Ardanowski w czwartek zarzucił sieciom handlowym ograbianie dostawców. Skrytykował detalistów za ich politykę względem producentów żywności i rolników, w tym za przerzucanie kosztów pod postacią opłat półkowych. Dostało się także samemu POHiD-owi, który, jak stwierdził Ardanowski, "nie jest żadną organizacją polską, jest to zbiór zagranicznych firm, które handlują w Polsce i narzuciły pewien styl postępowania od wielu, wielu lat, bo państwo było słabe, dostawcy byli słabi, a rolnicy rozproszeni". Więcej TUTAJ.

W piątkowym oświadczeniu POHiD napisał, że Ardanowski "odnosił się do nieuczciwych praktyk sieci handlowych, podczas gdy sieci wypracowały w dialogu z dostawcami model współpracy biznesowej, działając zgodnie z obowiązującym prawem i w interesie wszystkich stron". - Nie można również pominąć miliardów złotych inwestycji każdego roku, które sieci handlowe dokonują w naszym kraju, napędzając polską gospodarkę - zaznaczył POHiD.

r e k l a m a
Organizacja podkreśliła w komunikacie, że zrzeszonej w nim firmy - takie jak m.in. Jeronimo Martins (Biedronka), Lidl, Carrefour, Kaufland czy Auchan - "są kluczowym partnerem dla około 5 tys. krajowych producentów", a "90 proc. oferowanych w sieciach produktów to produkty rodzime". - Sieci handlowe są motorem rozwoju rynku żywności ekologicznej. Firmy zrzeszone w POHiD aktywnie wspierają proces transformacji polskiego rolnictwa i przejścia od konwencjonalnych metod uprawy i hodowli do biorolnictwa. Przyznają m.in. granty na rozwój gospodarstw ekologicznych - podkreśliła organizacja.

- Sieci handlowe  podejmują działania  mające na celu skracanie łańcucha dostaw od rolnika do sklepu. Dokładają też wszelkich starań o rozwój asortymentu produktów regionalnych pochodzących od lokalnych firm wytwórczych. Kreują nowe trendy i innowacje w ramach marek własnych. Otwierają w ten sposób polskim producentom i dostawcom drogę na międzynarodowe rynki, promując polską żywność i polskie rolnictwo poza granicami naszego kraju i podkreślając wysoką jakość tych produktów. Wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem sieci skupionych w POHiD przekracza 10 mld zł rocznie - czytamy w oświadczeniu POHiD.
Organizacja podkreśliła także, iż "w ramach wsparcia firmy zrzeszone w POHiD, m.in. firma Lidl, wymieniona przez ministra Ardanowskiego, wspierają promocję polskich jabłek poprzez stałą współpracę ze Stowarzyszeniem Sady Grójeckie".

- Podobną inicjatywą realizowaną przez firmy POHiD jest współpraca i promocja mięsa wieprzowego Rasa Puławska. Podobnie jest z inna wymienioną przez ministra z nazwy siecią handlową, Biedronka, która niedawno ruszyła z akcją „Kupuj, co polskie” promując produkty produkowane, przetwarzane lub konfekcjonowane w naszym kraju. Tego, że klienci Biedronki w ciągu zaledwie dwóch tygodni tej akcji kupili produkty warte niemal 1,6 mld zł też minister nie zauważa. POHiD aktywnie wspiera i bierze udział w kampaniach promujących polskie produkty takich, jak Produkt polski, Polska smakuje, Prosto z polskiej wsi, realizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi - czytamy w komunikacie POHiD.

Źródło: Wiadomości Handlowe
autor Dorota Kolasińska

Dorota Kolasińska

<p>redaktor portalu topagrar.pl i działu top bydło, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mięsnego i mlecznego</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Aktualności

Ardanowski zarzuca sieciom handlowym ograbianie dostawców, porównuje sklepy Lidla do stodoły

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski nie szczędził gorzkich słów pod adresem sieci handlowych i ich polityki względem dostawców. Podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy krytykował detalistów. Oberwało się m.in. sieci Lidl, której przedstawiciel uczestniczył w debacie z ministrem, ale także Biedronce, której Ardanowski wypomniał karę wlepioną przez UOKiK "za oszukiwanie konsumentów".

czytaj więcej
Aktualności

Jakie plany ma szef resortu rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski?

O pomocy covidowej, ASF oraz założeniach WPR na kolejną siedmiolatkę rozmawiamy z ministrem rolnictwa Janem Krzysztofem Ardanowskim.

czytaj więcej
Bydło mięsne

Minister Ardanowski utworzył Radę do spraw Klasyfikacji Tusz Zwierząt Rzeźnych

Minister Ardanowski zarządzeniem nr 36 utworzył Radę do spraw Klasyfikacji Tusz Zwierząt Rzeźnych. Rada ma być organem pomocniczym MRiRW.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)