#Kupuj świadomie. Celebryci wspierają polskich rolników
Znani muzycy: Zenek Martyniuk, Radosław Liszewski i Krzysztof Cugowski postanowili wesprzeć kampanię #Kupuj świadomie #Produkt polski, którą realizuje ministerstwo rolnictwa i KOWR. W mediach społecznościowych zachęcają do zakupów żywności wytworzonych z rodzimych surowców. Nam udało się ustalić, że lista celebrytów i sportowców, którzy wezmą udział w akcji jest dużo dłuższa. I co najważniejsze, zrobią to za darmo.
Od kilku tygodni trwa kampania #Kupuj świadomie #Produkt polski. Ma ona zachęcić konsumentów do kupowania polskiej żywności, a tym samym wspierania polskich rolników.
W tę akcję włączyli się polscy muzycy: Zenek Martyniuk, Radosław Liszewski z zespołu Weekend i Krzysztof Cugowski. Na filmikach publikowanych w mediach społecznościowych namawiają Polaków do zakupu rodzimych produktów spożywczych.
- Teraz , jak nigdy dotąd potrzeba wzajemnej solidarności i zrozumienia. Czas na patriotyzm konsumencki! Jeżeli idziecie do sklepu, kupujcie polskie produkty – zachęca Zenek Martyniuk w materiale opublikowanym na Facebooku.
Z kolei Radosław Liszewski mówi, że „Kupuj świadomie Produkt polski” to nie tylko hasło, to szczera prawda.
- W tym trudnym okresie, żeby wspierać gospodarkę, musimy wszyscy się połączyć. Dlatego gorąco zachęcam, abyśmy kupowali polskie produkty, wspierali polskich rolników, wspierali polskich producentów. To bardzo ważne, bo polskie jest najlepsze – zaznacza lider zespołu Weekend.
Natomiast Krzysztof Cugowski w kilku słowach wyjaśnia, że chodzi o świadome kupowanie polskich produktów żywnościowych.
Będą kolejne filmiki
Akcja już odbiła się szerokim echem wśród polskich internautów. Dlatego Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, który koordynuje te działania, już planuje kolejne filmiki.
- Mogę zdradzić, że będą to nie tylko muzycy, ale także aktorzy i gwiazdy sportu. Liczymy także na włączenie się w akcję producentów żywności – wyjaśnia w rozmowie z nami Marcin Wroński, zastępca dyrektora generalnego KOWR. I zaznacza, że celebryci robią to nieodpłatnie.
- To akcja społeczna. Znane i lubiane osoby chcą w ten sposób pomóc rolnikom w tym trudnym okresie. Filmiki będą zamieszczane nie tylko na profilach facebookowych ministerstwa rolnictwa, KOWR-u czy instytucji rolniczych, ale także na fanpage’ach gwiazd, więc zasięg będzie spory – wyjaśnia Wroński.
ksz
Kamila Szałaj
redaktor w zespole PWR Online
Najważniejsze tematy