Contractus Agro i Claas Polska: czynniki wpływające na wybór dealera maszyn
Od 1. stycznia 2021 roku nowym dealerem marki Claas na Podlasiu jest firma Contractus Agro. Z tej okazji, wspólnie z Claas Polska, przeanalizowała czynniki wpływające na wybór dealera maszyn przez rolników.
W ostatnim czasie producenci maszyn reorganizują swoje sieci dealerskie, aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów. W wyniku tych zmian firma Contractus Agro, działająca na Podlasiu, od 1. stycznia 2021 roku została dealerem marki Claas. Czym musi się charakteryzować firma, aby zyskała zaufanie nie tylko renomowanych światowych marek, ale również lokalnych rolników?
Doświadczeni handlowcy
Zakup nowoczesnej maszyny to nie lada wyzwanie. Zadanie nie ułatwia duża liczba producentów sprzętu i typów poszczególnych maszyn. Każdy region charakteryzuje się specyficzną produkcją rolną, która wymaga konkretnego sprzętu do uprawy, pielęgnacji, zbioru płodów rolnych oraz hodowli zwierząt. Dealer powinien wspierać rolnika już na etapie szukania rozwiązań, które najlepiej sprawdzą się w konkretnym gospodarstwie. Mowa nie tylko o rodzaju i wielkości maszyny, ale także o jej wyposażeniu, które niewątpliwie wpływa na cenę końcową. Im bardziej doświadczony handlowiec, tym większą dysponuje wiedzą i lepiej dopasuje maszynę do oczekiwań klienta.
– Zespół naszych doradców handlowych składa się z dziesięciu osób. W tej grupie aż siedmiu handlowców ma zadanie wspierać Klientów w procesie zakupu maszyn. Są to osoby z średnio ponad sześcioletnim doświadczeniem, dzięki czemu dokładnie znają specyfikę produkcji rolnej na Podlasiu. W zespole posiadamy również specjalistę ds. logistyki maszyn oraz operatora maszyn demonstracyjnych – wyjaśnia Grzegorz Trojan dyrektor handlowy firmy Contractus Agro.
Flota maszyn demonstracyjnych Claas
Firma jest świadoma tego, że przed zakupem rolnicy oczekują możliwości sprawdzenia maszyny na własnych polach, ze sprzętem, który mają w gospodarstwie. Stąd ważnym elementem oferty dealera są maszyny demonstracyjne.
– Wiemy, że demonstracja na polu u Klienta jest kluczowa, dlatego już zamówiliśmy pakiet maszyn demo. Są to maszyny zielonkowe, prasy, ciągniki oraz przyczepa wielozadaniowa. Dodatkowo możemy skorzystać z szerokiej floty maszyn demonstracyjnych Claas Polska, w skład której wchodzą: kombajny, sieczkarnie, ciągniki, ładowarki i prasy – dodaje Grzegorz Trojan.
Bliska lokalizacja i dobre relacje
Współpraca z dealera z rolnikiem nie kończy się wraz z odebraniem zakupionej maszyny. Tak naprawdę do dopiero początek współpracy. Firma powinna wspierać rolnika w zakupie i wymianie materiałów eksploatacyjnych (olejów, filtrów, noży, siatki itp.), w wykonywanych na czas przeglądach serwisowych, odpowiednim ustawieniu maszyny do pracy w danych warunkach i przy wdrażaniu rozwiązań związanych z rolnictwem precyzyjnym. Stąd dużą rolę odgrywa odległość od gospodarstwa do siedziby dealera, co wpływa na krótki czas dojazdu i niższe koszty usługi. Z tego względu Contractus Agro dysponuje sześcioma oddziałami w: Sokółce, Łomży, Siemiatyczach, Suwałkach, Wysokim Mazowieckim oraz w Porosłach k. Białegostoku.
– Zespół firmy Contractus Agro zdobywał doświadczenie w rodzinnej firmie Contractus, która bardzo ceni relacje z klientami, którymi najczęściej są rodzinne gospodarstwa na Podlasiu. Wychodzimy z założenia, że gospodarstwo rodzinne najlepiej zrozumie firma rodzinna. Podjęliśmy współpracę z firmą Claas z wielu powodów. Między innymi dlatego, że ma bardzo szeroką ofertę różnych grup maszyn, obejmującą m.in.: ciągniki, kombajny zbożowe, sieczkarnie samojezdne, systemy rolnictwa precyzyjnego, a także ładowarki kołowe oraz teleskopowe, prasy zwijające, przyczepy wielozadaniowe, maszyny zielonkowe, bardzo popularne w naszym regionie – powiedział Sławomir Koc, prezes firmy Contractus Agro.
– Nasi doradcy handlowi będą mogli wykazać się swoim długoletnim doświadczeniem w sprzedaży maszyn rolniczych, proponując rolnikom dopasowane rozwiązania z prestiżowej i innowacyjne oferty Claas – dodał Sławomir Koc.
Dobrze wyposażony, fachowy serwis
Nie ma maszyn, które się nie psują, a im bardziej złożona konstrukcja maszyny, tym więcej elementów, które mogą ulec awarii. Nie da się tego uniknąć nawet w nowoczesnym sprzęcie. Kluczowa jest jednak szybkość reakcji serwisu na zgłoszoną przez klienta usterkę. Doświadczeni mechanicy szybko poradzą sobie z naprawą, dzięki czemu przestój maszyny jest możliwie najkrótszy, a straty (czasu i pieniędzy) mniejsze. Zespół serwisowy Contractus Agro dysponuje pokaźną flotą samochodów serwisowych wyposażonych w kompletne zestawy narzędzi, aby mógł niezwłocznie dotrzeć do maszyny i sprawnie usunąć awarię.
– W naszym zespole serwisowym pracuje dwudziestu specjalistów, których doświadczenie wynosi średnio dwanaście lat. Dysponujemy dziesięcioma autami serwisowymi. Na błyskawiczną reakcję pozwala nam również zdalny system Remote Service, umożliwiający odczyt wielu danych z maszyny – stwierdził Kamil Łupiński, szef serwisu Contractus Agro.
Dyżury żniwne i przedłużona gwarancja
W sezonie wzmożonych prac żniwnych, latem podczas zbioru zbóż i jesienią w trakcie zbioru kukurydzy, profesjonalny dealer powinien być w pełnej gotowości do pomocy. Coraz częstszą praktyką są tzw. dyżury żniwne, które w okresie od lipca do października trwają przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Dobrym rozwiązaniem jest objęcie nowej maszyny wydłużonym okresem gwarancji. Dealerzy często oferują takie rozwiązanie, które wiąże się co prawda z dodatkowym kosztem, ale pozwoli spać spokojnie po zakończeniu podstawowej gwarancji fabrycznej.
– Od początku stycznia bieżącego roku przeszliśmy intensywny program szkoleń i jesteśmy gotowi na obsługę serwisową i wszelkie naprawy gwarancyjne maszyn Claas. Dodatkowo mamy możliwość zaoferowania ochrony gwarancyjnej Maxi Care Protect tuż przed zakończeniem tradycyjne gwarancji – dodaje Kamil Łupiński.
Dobrze wyposażony magazyn części
Równie ważny, jak całodobowe dyżury i szybki dojazd serwisu, jest dobrze zaopatrzony magazyn części zamiennych. Doświadczony dealer zna lokalnych rolników i wie jakimi maszynami pracują. To umożliwia wyposażenie magazynu w odpowiednie części zamienne i materiały eksploatacyjne, a dostępność potrzebnych elementów i sprawna obsługa buduje wzajemne zaufanie.
– Wielu naszych specjalistów w dziale części rozwija swoje doświadczenie od ponad 15 lat, dzięki temu, zdecydowanie łatwiej jest nam zaplanować i utrzymywać dostępność części w magazynach naszych oddziałów. Jednocześnie wraz z zespołem serwisowym prowadzimy całodobowe dyżury w okresie żniwnym. Łańcuch logistyczny przygotowany przez Claas Polska zapewnia dostawę na następny dzień roboczy. Podkreślę, że w okresie żniw, dniem roboczym jest również sobota i niedziela - powiedział Mariusz Korzecki, kierownik działu części firmy Contractus Agro.
Firma Claas dysponuje szeroką ofertą kilku serii części zamiennych:
- Claas Oryginal – wszystkie części konstrukcyjne i eksploatacyjne,
- Claas Premium Line – części eksploatacyjne o podwyższonej trwałości,
- Claas Reman – części fabryczne regenerowane, objęte standardową gwarancją,
- Claas Silver Line – części eksploatacyjne do starszych maszyn, których produkcja została zakończona,
- Claas Farm Parts – szeroka gama części dostarczana przy współpracy z firmą Granit Parts.
Odkupienie starej maszyny
Coraz częściej zdarza się, że przy zakupie nowej maszyny, rolnicy oczekują, że dealer odkupi ich dotychczasową, starą maszynę. Dzięki Centrum Maszyn Używanych Claas w Kutnie, taką możliwość ma każdy dealer marki Claas. Co więcej, swoim klientom może również zaoferować maszyny używane z kraju i z zza granicy, które objęte są gwarancją.
Kupno czy wynajem?
Analizując budżet gospodarstwa, warto zastanowić się nad formą finansowania nowego sprzętu. Przedstawiciele Claas oferują różne możliwości finansowania fabrycznego: kredyt, pożyczka europejska czy leasing.
– Wśród różnych form finansowania dostępnych w Claas Financial Services, wyjątkowym rozwiązaniem jest również wynajem maszyny. Rata najmu może obejmować pełen pakiet: ubezpieczenie, ochronę gwarancyjną, przeglądy okresowe itp. Dzięki temu, przedsiębiorstwo rolne może dokładnie zaplanować koszty związane z wynajmowaną maszyną, jednocześnie nie musząc je kupować – podkreśla Grzegorz Trojan z Contractus Agro.
Jest wiele czynników, którymi kieruje się rolnik wybierając dealera, jako partnera biznesowego. Niebagatelną rolę w zakupie nowych maszyn, odgrywa sprawny zespół serwisowy i pogwarancyjna obsługa sprzętu. Stąd powiedzenie, że pierwszą maszynę sprzedaje marketing, a kolejne serwis. Jeżeli dealer sprawnie usunie awarię sprzętu w trakcie żniw, jest duża szansa, że w przyszłości rolnik kupi od niego kolejną maszynę.
opr. aj
fot. Claas
dr Artur Jakubek
redaktor naczelny magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>
Najważniejsze tematy