Claas CTIC i CTIC 2800: Zmiana ciśnienia w oponach
System pompowania kół CTIC w ciągnikach będzie dostępny w wersji fabrycznej dla Axion 900 i może być dodatkowo montowany w ciągnikach Arion 500 i Arion 600 oraz Axion 800 i Axion 900.
Kontrola ciśnienia w oponach ciągnika to ważny punkt przygotowań do ciężkich prac uprawowych w polu. Obniżenie ciśnienia w oponie zwiększa jej powierzchnię styku z glebą co daje oszczędności w paliwie oraz wpływa pozytywnie na ugniatanie gleby. Firma Claas przedstawiła nowe rozwiązania w systemach pompowania opon CTIC i CTIC 2800.
Wygodne sterowanie
Obsługa i wyświetlenie parametrów odbywa się poprzez terminal dotykowy CEBIS lub uniwersalne terminale ISOBUS. Odpowiednio zaprogramowanie systemu umożliwia przełączanie między polem lub łąką a drogą za pomocą przycisku na klawiszach funkcyjnych w podłokietniku obsługowym lub na dźwigni obsługowej CMOTION. Dla ciągnionych narzędzi roboczych, takich jak opryskiwacze polowe i przyczepy, istnieje teraz także zintegrowana regulacja wewnętrznego ciśnienia w oponach, która steruje wszystkimi osiami i kołami.
Zmiana ciśnienia zintegrowana z CEMOS
W ciągnikach Axion 800 oraz 900 opcjonalnie mamy możliwość korzystania z CEMOS, czyli systemu który na podstawie zebranych parametrów pracy tj. obroty silnika, prędkość lub poślizg wyrażany w procentach, pomaga operatorowi zoptymalizować pracę przekazując odpowiednie komunikaty w zależności od warunków pracy. Integracja systemem CTIC pozwala na redukcję ciśnienia w oponach w przypadku gdy podczas pracy CEMOS zasugeruje traktorzyście, że poślizg jest za duży. Umożliwia to dynamicze dopasowanie ciśnienia w ogumieniu wewnętrznym w połączeniu z innymi parametrami, np. balastem iz uwzględnieniem danych rejestrowanych przez czujniki w ciągniku. Zmniejsza to poślizg kół, szkodliwy wpływ na podłoże i zużycie oleju napędowego oraz zwiększa wydajność powierzchniową.
Wydajne pompowanie kół
Jak zapewnia producent, w przypadku opon (600/70 R28 i 710/70 R38) system CTIC 2800 umożliwa zmianę ciśnienia w zakresie od 0.8 do 1,8 bara w 1min 20s. Wynik ten uzyskiwany jest poprzez wydajny ukłąd pneumatyczny zapewniający przepływ powietrza do maksymalnie 2800 l/min. Producent zapewnia również, że uszczelnienia złączy obrotowych i przewodów są obciążane tylko podczas zmian ciśnienia. Zachowana jest również kontrola priorytetowa dla przyczep i można przechowywać w systemie kilka osobnych profili dla maszyn.
opr. łs
fot. firmowe
Najważniejsze tematy