r e k l a m a
Partnerzy portalu
Samojezdny wóz paszowy Kuhn wchodzi na rynek
19.09.2023
Od pomysłu, przez realizację, do sprzedaży nowych maszyn rolniczych mija zwykle kilka, a nawet kilkanaście lat, nie dziwi więc, że zaprezentowany we wrześniu 2021 r. na targach SPACE we Francji samojezdny wóz paszowy Aura firmy Kuhn do końca przyszłego roku będzie dostępny wyłącznie nad Sekwaną, a na rynku międzynarodowym pojawi się na początku 2025 r.
Autonomiczny wóz paszowy
Autonomiczny wóz paszowy Aura ma zbiornik mieszający o pojemności 3 m3, z dwoma pionowymi ślimakami. Wybór dwóch ślimaków wynika z mniejszego zapotrzebowania na moc w porównaniu z jednym ślimakiem o większej średnicy.
Maszyna obsłuży stado do 280 krów mlecznych z przychówkiem, co oznacza konieczność przygotowania kilkunastu mieszanek w ciągu doby. Kuhn podkreśla, że dolna część zbiornika oraz wszystkie ślimaki wykonane są w technologii K-NOX, która gwarantuje sześciokrotnie dłuższą żywotność niż gatunki stali tradycyjnie stosowane w zaczepianych lub samojezdnych wozach paszowych.
Maszyna obsłuży stado do 280 krów mlecznych z przychówkiem, co oznacza konieczność przygotowania kilkunastu mieszanek w ciągu doby. Kuhn podkreśla, że dolna część zbiornika oraz wszystkie ślimaki wykonane są w technologii K-NOX, która gwarantuje sześciokrotnie dłuższą żywotność niż gatunki stali tradycyjnie stosowane w zaczepianych lub samojezdnych wozach paszowych.
Wóz napędza silnik o mocy 42 kW, co przekłada się na zużycie paliwa ok. 4 l/godz. Od roku 2025 dostępna będzie wersja elektryczna.
Aura ma wielofunkcyjny frez załadowczy do wszystkich rodzajów kiszonki oraz traw. Rozmiary frezu zaprojektowano tak, by zmniejszyć zużycie energii, a jego przedłużenie stanowi przenośnik załadowczy. Aby zwiększyć wydajność, zespół frez – przenośnik przesuwa się na boki na całej szerokości maszyny.
Zadawanie pasz
Zadawanie pasz odbywa się poprzeczną taśmą, którą można rozładowywać z prawej lub lewej strony maszyny. Taśma umieszczona jest z tyłu maszyny, więc w przypadku budynków z wjazdem tylko z jednej strony dystrybucja paszy odbywa się już od pierwszej przegrody stanowiskowej.
Na zewnątrz budynków wóz porusza się wykorzystując bezpłatny system nawigacji RTK, a wewnątrz w oparciu na prowadzeniu laserowym LIDAR. W przypadku utraty sygnału GPS, alternatywny układ lokalizacji umożliwia precyzyjne określenie pozycji i odległości do pokonania. W aplikacji rolnik ustawia trasy i prędkość przejazdu, a także może tymczasowo zamknąć niektóre z nich.
Inwestycja w autonomiczny paszowóz nie wymaga przystosowania posadzek, bo może on się poruszać na nierównościach i pochyleniach terenu do 20°.
Fot: Khun
Fot: Khun
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a