Brazylia umacnia swoją pozycję
Według Brazylijskiego Stowarzyszenia Białka Zwierzęcego (ABPA), w marcu 2022 r. brazylijski eksport mięsa drobiowego (biorąc pod uwagę wszystkie produkty, zarówno świeże, jak i przetworzone) wyniósł 418 000 ton. Wolumen jest o 5,7% wyższy niż odnotowany w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Pod względem wartości, eksport brazylijskiego mięsa drobiowego sięgnął 771,1 mln USD, co stanowi wzrost o 27,8% względem marca 2021 r.
W pierwszym kwartale tego roku Brazylia wyeksportowała 1,142 mln ton mięsa drobiowego, o 10,2% więcej niż w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku (1,036 mln ton), łącznie zarabiając 2,051 mld USD, o 31,5% więcej niż w I kwartale 2021 r.
– Brazylijski sektor wzmacnia w tym roku swoją obecność na arenie międzynarodowej, biorąc pod uwagę korzystny scenariusz dla importu na światowym rynku, który odczuwa skutki wielu ognisk grypy ptaków wśród dużych producentów i eksporterów – mówi Ricardo Santin, prezes ABPA – W tym kontekście fakt, że nigdy nie zarejestrowała choroby na swoim terytorium, staje się przewagą konkurencyjną Brazylii, która dzięki dobremu przepływowi towarów zrekompensowała straty spowodowane historycznie wysokimi kosztami produkcji – podsumował prezes ABPA.