Spożycie mięsa spada. Ten trend kształtuje ofertę detalistów
Trend ograniczania spożycia mięsa, deklarowany już przez 2–3 mln osób, staje się coraz bardziej widoczny na rynku i oddziałuje na to, co trafia na sklepowe półki – podaje dziennik „Rzeczpospolita”.
Spożycie mięsa na osobę w 2019 r. spadło o 2,3 proc., do 61 kg – podał GUS. Trend ograniczania jego spożycia, deklarowany już przez 2–3 mln osób, staje się coraz bardziej widoczny na rynku i oddziałuje na to, co trafia na sklepowe półki.
Jak podał GUS, ogółem wydatki poniesione na żywność i napoje bezalkoholowe stanowiły 25,1 proc. wszystkich wydatków poniesionych miesięcznie na osobę w gospodarstwach domowych.
Zmiany zwyczajów żywieniowych stają się coraz bardziej widoczne. „Wiele raportów wskazywało dotychczas, że nawet 40 proc. Polaków ogranicza mięso. Niemalże każdego dnia dowiadujemy się o nowych roślinnych produktach w sklepach” – mówi Patricia Homa, dyrektor ProVeg International w Polsce cytowany przez dziennik „Rzeczpospolita”.
„Biorąc pod uwagę dodatkową motywację do dalszych ograniczeń, wywołaną izolacją podczas pandemii i doniesieniami o ryzyku, jakie niesie przemysłowa hodowla zwierząt, spodziewamy się, że dane za 2020 r. przyniosą kolejne pozytywne zmiany w diecie Polaków”– dodaje.
Źródło: Wiadomości Handlowe