![]() |
Krzysztof Dobczyński |
Patrząc z perspektywy ostatnich 5-10 lat, jak zmienia się zapotrzebowanie na żywność ekologiczną (certyfikowaną) z Waszego punktu widzenia? Czy dziś sprzedaż takiej żywności ma znaczący udział w sprzedaży żywności ogółem? Jeśli tak, czy możemy podać, jaki jest ten udział?
Krzysztof Dobczyński: Udział produktów bio w sprzedaży Carrefour plasuje się pomiędzy średnią rynkową w Polsce i w krajach Europy Zachodniej. Oznacza to z jednej strony, że działania Carrefour zmierzające do upowszechniania żywności ekologicznej w kraju przynoszą efekty. Z drugiej zaś to wskazanie, że wciąż istnieje przestrzeń do wzrostu udziałów.
Docierają do nas sygnały, że poważne zajęcie się przez naszą sieć sprzedażą produktów bio w ciągu ostatnich dwóch lat, znacznie przyspieszyło zainteresowanie konsumentów taką żywnością. Wymagało to z naszej strony m.in. podjęcia dyskusji w zakresie walorów odżywczych takich produktów, ale także uświadamiania różnic w produkcji bio w stosunku do konwencjonalnej. Niska rozpoznawalność produktów bio i bariera zakupowa w postaci wysokiej ceny dwukrotnie skłoniła nas do działań edukacyjnych w 2019 roku w postaci kampanii marketingowej w telewizji i internecie.