- Opakowania były odmienne. A rolnika nie powinno interesować, przez którą spółkę był wytworzony dany produkt, tylko że jest to produkt Grupy Azoty. Dlatego dziś przyszedł czas na kolejny krok w obszarze marketingowo-komunikacyjnym - odchodzimy od pokazywania fabryk i wprowadzamy spójne opakowania - powiedział dr Wojciech Wardacki, Prezes Zarządu Grupy Azoty SA.
dr Wojciech Wardacki, Prezes Zarządu Grupy Azoty SA
- Każdą z tych grup symbolizuje jakiś element ważny zrównoważonego rolnictwa. Na przykład nawozy azotowe mają kolor niebieski, symbolizujący wodę, a dwuskładnikowe są koloru brunatnego przywodzącego na myśl glebę. Z kolei nawozy wieloskładnikowe oznaczone są kolorem zielonym nawiązującym do pola, a nawozy azotowe z siarką żółtym wskazującym na plon – wyjaśnił Sławomir Zając, Dyrektor Biura Marketingu Segmentu Agro.
Zapewnił jednocześnie, że wielkość opakowania nie ulegnie zmianie, a jakość nawozów pozostanie na tym samym, wysokim poziomie.
W skład nawozów azotowych, a więc niebieskiej grupy wejdzie m.in. Pulan i dobrze znany rolnikom Zaksan czy Salmag.
Z kolei żółtą grupę stworzą nawozy azotowe z siarką. To dość nowa gama produktów, które już zdobyły uznanie rolników. Należą do niej m.in. Saletrosan 26 i od niedawna produkowany Saletrosan 30 oraz Polifoska 21.
Kolejną grupą produktów, w kolorze brunatnym, będą wyselekcjonowane nawozy dwuskładnikowe, jak np. Holist czy Polidap.
- Nie każdy rolnik potrzebuje wszystkich trzech składników mineralnych. Dlatego oferujemy nawozy dwuskładnikowe, które zawierają np. fosfor i wapń, azot i fosfor czy azot i potas - zaznaczył Sławomir Zając.
Ostatnią, zieloną kategorię stanowią wszechstronne nawozy wieloskładnikowe, czyli np. Polifoska 6, Polifoska Krzem czy cała grupa nawozów przeznaczona na średnich i małych gospodarstw jak np. Amofoska 4-12-12.