Kampania jeżyny dobiega końca w Hiszpanii. Kiedyś owoc ten dostępny był jedynie w miesiącach wiosennych. Dzięki nowym odmianom cieszyć się tymi owocami możemy cały rok.
Mimo konkurencji, rynek zbytu na jeżynę jest i będzie
- W miesiącach zimowych czujemy się bardziej komfortowo, ponieważ nie ma europejskiej produkcji jeżyn i pomimo konkurencji z Meksyku, istnieje rynek zbytu na nasz produkt. Od końca maja jest już dużo podaży w innych krajach, w tym Huelva, więc istnieje duża presja, która wpływa na ceny – powiedział Daniel Velo, partner Agrícola El Bosque, firmy z Huelvy, która jest częścią grupy Plus Berries i która specjalizuje się wyłącznie w uprawie i marketingu jeżyn.
Firma alokuje około 80% swojej produkcji do krajów europejskich oraz realizuje niektóre przesyłki lotnicze do Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Przełamanie sezonowości
- Wcześniej przestaliśmy produkować jeżyny w miesiącach letnich, ponieważ popyt z krajów europejskich również spadł wraz z wejściem ich lokalnych produkcji. Obecnie w tych miesiącach kontynuujemy współpracę, głównie na rynku krajowym z Mercadoną, najważniejszą siecią supermarketów w Hiszpanii, a także na głównych rynkach hurtowych w kraju. Nadal obsługujemy również niektórych klientów za granicą– powiedział.
Możliwość rozłożenia zbiorów na cały rok doprowadziła do wyczuwalnego wzrostu spożycia jeżyn, a także zaproponowania bardziej przystępnych cen.
- Utrzymywanie stałych ilości przez dłuższy czas pozwoliło rozłożyć zbiory poza miesiące, w których koncentruje się cała produkcja jagód, w momencie, w którym trudniej jest sprzedać produkt po akceptowalnych cenach. Udało nam się również zwiększyć spożycie jeżyny w Hiszpanii i w pozostałej części Europy. Kluczem do osiągnięcia tego była konsolidacja oferty w okresach, w których wcześniej nie było oferty, przy jednoczesnym zagwarantowaniu jej smaku i jakości – dodaje.