Rozwój segmentu ekologicznej żywności nie został zatrzymany ani przez pandemię Covid-19, a zdaniem ekspertów nie zrobi tego też rosnąca inflacja.
Trend, który opiera się inflacji
Na ten moment wartość polskiego rynku żywności ekologicznej szacowana jest na 1,36 mld zł. Stanowi więc 0,5 proc. całego rynku spożywczego. Od kilku lat jego wartość oraz udział rośnie i to w tempie dwucyfrowym. W kolejnych latach według ekspertów ze względu na wdrażanie unijnej strategii dla rolnictwa może przynieść jeszcze większą dynamikę wzrostu.
– Stoimy przed wyzwaniem kryzysu, czyli okresu, w którym konsumenci mogą potencjalnie rezygnować z dóbr luksusowych, a za takie często uznawana jest produkcja ekologiczna – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Kamil Rabenda, prezes zarządu Soligrano, producenta żywności ze zbóż.
Konsumenci zwracają większą uwagę na korzyści ze zdrowego trybu życia
W czasie pandemii, która wybuchła dwa lata temu, Polacy zaczęli więcej gotować i zwracać uwagę na to, co jedzą. Odbiło się to na zwiększonym zainteresowaniu żywnością ekologiczną.
– Mamy teraz wojnę i czas kryzysu, ale tych trendów tak łatwo nie zmienimy. Już masa konsumentów przez ostatnią sytuację covidową zmieniła swój koszyk na bardziej ekologiczny i na pewno to się nie zmieni – ocenia Kamil Rabenda.