Kukurydza karłowa - jedna z innowacji firmy Bayer
Nasiennictwo, cechy odmianowe, ochrona roślin, rozwiązania cyfrowe – oto obszary prac nad innowacjami firmy Bayer.
Priorytetem są rozwiązania zwiększające zrównoważenie rolnictwa i ograniczające jego zasobochłonność. Inwestycje w badania i rozwój dywizji Crop Science wynoszą 2 miliardy euro roczne.
W co inwestuje Bayer?
Inwestycje firmy Bayer w wysokości 2 miliardów euro rocznie w badania i rozwój w dywizji Crop Science nie mają sobie równych w branży. Przeznaczane są na rozwój innowacji w dziedzinie nasiennictwa, cech odmianowych, ochrony roślin i rozwiązań cyfrowych.
- W ciągu 25 lat liczba ludzi na Ziemi ma wzrosnąć do 10 miliardów. Trzeba zapewnić im żywność, jednocześnie zmniejszając zużycie zasobów. Sytuację pogarsza sprzężenie kryzysów: na rynku zbóż, sytuacja po pandemii, niestabilne warunki klimatyczne, dramatyczne konsekwencje wojny - mówi Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji.
Bayer wykorzystuje możliwości nowych technologii do tworzenia zrównoważonego i odpornego na zmiany klimatu systemu produkcji żywności. Najnowsze rozwiązania to m.in. kukurydza karłowa o zwiększonej odporności na ekstremalne warunki pogodowe, a także rozwiązania cyfrowe dla rolnictwa.
Zalety uprawy kukurydzy karłowej
Kukurydza karłowa (małej wysokości, Short Stature Corn) oferuje o jedną trzecią niższą wysokość w porównaniu ze standardowymi hybrydami kukurydzy. Technologia, która poprawia stabilność, w tym odporność na łamliwość i wyleganie łodyg, pomaga w ograniczaniu strat powodowanych trudnymi warunkami środowiskowymi i ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, takimi jak silne wiatry.
Kukurydza karłowa pozwala też na bardziej precyzyjne aplikowanie środków ochrony roślin i optymalne wykorzystanie kluczowych składników, takich jak azot. Wprowadzenie tej odmiany w próbie komercyjnej planowane jest w pierwszej kolejności w USA w 2023 r. Dalsza komercjalizacja zaplanowana jest na kolejne lata.
Skąd się bierze żywność?
"EkoMisja w przedszkolach" to program edukacyjny Federacji Polskich Banków Żywności, którego partnerem jest Bayer, ponieważ trwałe postawy najefektywniej kształtuje się od najmłodszych lat. Dzieci z 20 polskich przedszkoli podczas warsztatów i praktycznych zajęć dowiadują się skąd się bierze żywność, ile pracy i zasobów wiąże się z jej wytworzeniem.
- Zostawimy planetę naszym dzieciom, dlatego chcemy połączyć siły i działać wspólnie, by kolejne pokolenia mogły cieszyć się jej zasobami – dodaje Antoine Bernet.
W programie uczestniczą przedszkolaki z Ciechanowa, Warszawy i Trójmiasta. Biorą udział w praktycznych warsztatach i zajęciach terenowych.
- Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji
Fot. Marek Kalinowski
Artykuł ukazał się w Tygodniku Poradniku Rolniczym 21/2022 na str. 20. Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, już dziś wykup dostęp do wszystkich treści na TPR: Zamów prenumeratę.
Marek Kalinowski
Zastępca redaktora naczelnego „Tygodnika Poradnika Rolniczego” i szef działu „Agroporady”
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: medium; font-family: Cambria;">Zastępca redaktora naczelnego „Tygodnika Poradnika Rolniczego” i szef działu „Agroporady”.</p>
Najważniejsze tematy