Wspomaganie dla Ursusa C-360. Jak założyć i ile to kosztuje?
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Wspomaganie dla Ursusa C-360. Jak założyć i ile to kosztuje?

14.11.2019autor: Paweł Mikos

Ursus C-360 choć od lat nie jest już produkowany, to często jest podstawowym lub pomocniczym ciągnikiem w wielu gospodarstwach rolnych. Rolnicy, żeby ułatwić sobie codzienną pracę często montują w nim wspomaganie kierownicy. Podpowiadamy jak przeprowadzić taki remont i ile to kosztuje.

Wspomaganie do Ursusa z siłownikiem hydraulicznym jest najbardziej trwałe

Wspomaganie z siłownikiem hydraulicznym z tłoczyskiem wysuwanym na dwie strony umiejscowionym między kołami to układy w których działają najmniejsze siły na podzespoły przedniej osi co czyni go układem najbardziej niezwodnym i trwałym – przekonuje Maksymilian Barszcz z hurtowni rolniczej Agro–Bis, która specjalizuje się m.in. w sprzedaży częściach do ciągników i ich modernizacji. 

W przypadku Ursusa C-360 mamy do wyboru wspomaganie z napędem z rozrządu lub z napędem z wała. W obu wersjach siłownik jest między kołami. 

 

r e k l a m a

Wspomaganie do Ursusa C-360 z napędem z rozrządu – co zawiera zestaw?

Zestaw wspomaganie z napędem z rozrządu oraz siłownikiem między kołami zawiera

  • wspornik orbitrola, 
  • kolumnę kierowniczą, 
  • orbitrol, 
  • siłownik hydrauliczny z przegubami, 
  • pokrywę rozrządu, 
  • pompę hydrauliczną, 
  • wałek pompy i koła zębate, 
  • wspornik siłownika, 
  • zbiornik płynu hydraulicznego z obejmą, 
  • węże hydrauliczne wzmocnione 2SN, 
  • śruby, normalia i uszczelki. 

 

Montaż wspomagania z napędem z rozrządu do „sześćdziesiątki” wygląda następująco. 

Zaczynamy od zdjęcia maski oraz przednich wsporników obciążenia ciągnika. Należy też zdemontować filtr powietrza, chłodnicę i przednią oś. Następnie należy zamontować koło pasowe i na nowo podłączyć chłodnicę i przednią oś. 

Tuż pod chłodnicą do przedniej osi zakładamy obejmy mocujące wspornik siłownika i montujemy sam wspornik oraz no nowo dokręcamy filtr powietrza. 

Następnie zdejmujemy przeguby drążków kierowniczych i w ich miejsce montujemy siłownik hydrauliczny z przegubami. Później przykręcamy siłownik do wspornika.
Kolejny etap to demontaż drążka podłużnego od kierownicy oraz deski rozdzielczej. Konieczne jest też odczepienie zbiornika na paliwo, aby dostać się do kolumny kierowniczej i ją zdemontować. 

Poznaj tygodnik

Później należy skręcić orbitrol ze wspornikiem orbitrola oraz z kolumną kierowniczą i zamontować w miejsce starej kolumny. Tuż za chłodnicą zakładamy też sam zbiornik na olej, a pod filtrem powietrza zakładamy pompę oleju. 

Następnie trzeba zamontować przewody hydrauliczne do orbitrola, które połączą go z siłownikiem, zbiorniczkiem na olej oraz pompą oleju. Z powrotem zakładamy zbiornik paliwa, tablicę zegarów przy kierownicy i wspornik obciążenia ciągnika. 

Kiedy te czynności już zostaną wykonane należy zalać zbiorniczek olejem i uruchomić silnik, żeby rozprowadzić olej po całym systemie.
Jeśli cały układ został dobrze skręcony i nie ma żadnych wycieków, to można uzupełnić zbiorniczek oleju do pełna i następnie zamontować maskę. 

 

Ile kosztuje pełen zestaw wspomagania do Ursusa C-360? 

Koszt całego zestawu do wspomagania z napędem z rozrządu to 2603,53 złote – informuje przedstawiciel hurtowni Agro–Bis. 

W zestawie wspomagania z napędem z wału części są podobne. Jednak zamiast pokrywy rozrządu oraz wałka pompy i koła zębatego znajdziemy tu koło pasowe wału, ograniczniki zwrotnicy oraz wspornik pompy hydraulicznej. 

Cena zestawu wspomagania z napędem z wału to ok. 2340 zł. 

Nie jest to zbyt skomplikowana i kosztowna modernizacja a znacznie może ułatwić codzienną pracę. Warto pomyśleć o tym w okresie jesienno-zimowym, kiedy jest nieco więcej czasu na przeprowadzenie takie remontu. 


Poniżej film z instrukcją montażu wspomagania do Ursusa C-360 autorstwa hurtowni rolniczej Agro-Bis:  


Paweł Mikos
Fot. Hurtownia Rolnicza Agro Bis

autor Paweł Mikos

Paweł Mikos

redaktor strony internetowej „Tygodnika Poradnika Rolniczego”

Paweł Mikos –  redaktor strony internetowej „Tygodnika Poradnika Rolniczego”, specjalista z zakresu kwestii polityczno-społecznych wsi i odnawialnej energii

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Odpicowane Tarpany błyszczą w Szreniawie, w tym prototyp SUV-a

Muzeum rolnictwa w Szreniawie w kwietniu otworzy nową wystawę „Muzeum Tarpana”. My już teraz mogliśmy zobaczyć te wyjątkowe samochody rolnicze. Wśród nich jest Tarpan papieski czy „pierwowzór dzisiejszych SUV-ów”.

czytaj więcej

Jeszcze w tym roku Holendrzy przejmą zakład Ursusa za 6 mln zł

Ursus ze względu na swoje problemy finansowy postanowił sprzedać dwa swoje zakłady. Właśnie podpisał umowę o sprzedaży zakładu w Opalenicy. Fabryka ma trafić do Trioliet, producenta maszyn rolniczych z Holandii. Kwota transakcji to 6 mln złotych plus dodatkowe opłaty za „produkcję w toku” i „inwentarz”. Holendrzy mają stać się właścicielami fabryki w Opalenicy jeszcze w grudniu 2019 roku. 

czytaj więcej

Ciągnik Ursus C-345 to nie Yeti. Naprawdę istnieje!

Ursus C-345, którego znaleźliśmy na greckiej wyspie, wywołał lawinę komentarzy na naszym profilu facebookowym. Dla jednych był to być może jedyny dowód na istnienie tego modelu, dla innych to tylko internetowa ściema albo jakaś samoróbka… Zatem, czy trzystaczterdziestkapiątka istniała naprawdę?

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)