Maszyna Roku 2020 ciągnik średniej mocy Massey Ferguson 6700 S
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Maszyna Roku 2020 ciągnik średniej mocy Massey Ferguson 6700 S

24.01.2020autor: Paweł Mikos

Maszyną Roku 2020 roku w kategorii ciągnik średniej mocy został wybrany Massey Ferguson 6700 S. Jest to 5 modeli o mocy od 135 do 175 KM. W połączeniu z systemem zarządzania mocą silnika (EPM) mogą zwiększyć moc do 20 KM. Czym się charakteryzuje ciągnik? 

Tytuły Maszyny Roku 2020 dla Massey Fergusona 6700 S

Podczas targów Agritechnica w Hanowerze zostały przyznane tytuły Maszyny Roku 2020. W kategorii ciągników średniej mocy pierwsze miejsce zajął ciągnik Massey Fergusona 6700 S.

Przedstawiciele koncernu podkreślali, że ta nagroda jest potwierdzeniem dużego zaangażowania pracowników Massey Ferguson w tworzenie innowacyjnych i jednocześnie ekonomicznych i łatwych w obsłudze ciągników

Dzięki kompaktowym wymiarom, wyjątkowemu stosunkowi mocy do masy i wąskiemu promieniu skrętu ciągniki łączą najwyższą wydajność z optymalną ekonomią – przekonywał Thierry Lhotte, wiceprezes i dyrektor zarządzający Massey Ferguson na Europę i Bliski Wschód.

 Tytuły Maszyny Roku 2020 dla Massey Fergusona 6700 S

r e k l a m a

5 modeli Massey Fergusona 6700 S o mocy do 135 do 175 KM

W ramach serii MF 6700 S można wybrać jeden z pięciu modeli oferujące moc od 135 do 180 KM. Każdy z modeli ma 4-cylindrowy silnik AGCO Power o pojemności 4,9 litra. 

Oto jak wygląda moc w poszczególnych modelach serii 6700 S: 

  • MF 6712 S – moc do 120 KM
  • MF 6713 S – moc do 130 KM
  • MF 6714 S – moc do 140 KM
  • MF 6715 S – moc do 150 KM
  • MF 6716 S – moc do 160 KM
  • MF 6718 S – moc do 175 KM

Na dodatek Massey Ferguson wykorzystuje w tej serii system zarządzania mocą silnika (EPM), który może zwiększyć moc silnika nawet o 20 KM. Oznacza to, że MF 6700S w najmocniejszej wersji może mieć aż 200 KM mocy. Jak na ciągnik teoretycznie o średniej mocy, to naprawdę dużo. System EPM zapewnia także dodatkowy moment obrotowy, gdy jest to konieczne.EPM jest załączany automatycznie podczas jazdy transportowej oraz w trakcie niektórych prac polowych, kiedy wykorzystywana jest hydraulika i WOM.

Warto także odnotować, że seria 6700 S spełnia normy emisji spalin Stage V. Wynika to z wykorzystania systemu All-In-One. Wykorzystuje on połączenie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z katalizatorem sadzy (SC), eliminując konieczność stosowania filtra cząstek sadzy lub aktywnej regeneracji.

5 modeli Massey Fergusona 6700 S o mocy do 135 do 175 KM 

Przekładnie do wyboru w ciągnikach Massey Fergusona 6700 S

W serii Massey Fergusona 6700 S  rolnik może wybrać jaką chce mieć przekładnie:

  • przekładnie Dyna-4 typu Powershift,
  • przekładnie Dyna-6 typu Powershift,
  • przekładnię bezstopniową Dyna-VT (CVT) .

Przekładnia Dyna-4 i Dyna-6 oferują odpowiednio 4 lub 6 bezsprzęgłowych biegów, na każdym z czterech zakresów. Można je kontrolować przy użyciu –w zależności od modelu – zamontowanego w podłokietniku joysticka lub dźwigni kontroli przekładni. 

Należy także zwrócić uwagę, że przekładnia Dyna-6 jest standardowo wyposażona w funkcję SuperEco. Funkcja ta zapewnia, że prędkość maksymalna osiągana jest przy bardzo niskiej prędkości silnika, np. 40 km/h przy 1500 obr./min, a prędośc 50 km/h przy 1800 obr./min. A to prowadzi do obniżenia zużycie paliwa. 
Natomiast bezstopniowa przekładnia Dyna-VT zapewnia stałą moc nawet w trakcie długiej pracy. Ta przekładnia poprzez elektroniczny system zarządzania mocą również zapewnia optymalne osiągi, wydajność i oszczędności, przynajmniej tak zapewnia producent.

Przekładnie do wyboru w ciągnikach Massey Fergusona 6700 S 

Duża zwrotność i świetna widoczność dla operatora ciągnika

Massey Ferguson linii 6700 S może się pochwalić dużą zwrotnością. Średnia zawracania może wynosić zaledwie 9,5 metra przy rozstawie kół 1886 mm. Nawet przy zamontowaniu przedniego podnośnika nie powinno wpłynąć na powiększenie średnicy zawracania.

Wynika to odpowiednie wyprofilowanej ramy oraz konstrukcji maski. Producent zapewnia także, że MF 6700S zapewnia uzyskanie idealnej siły napędowej przy minimalnym ubijaniu gleby na polu we wszystkich zastosowaniach. 

Massey Ferguson wyposażył linię 6700 S w system Quadlink, który służy do amortyzacji przedniej osi podczas jazdy po nierównym terenie i polach oraz poprawy komfortu i bezpieczeństwa w trakcie transportu. 

Kolejny z systemów – SpeedSteer – ułatwia kierowanie ciągnikiem i umożliwia szybsze zawracanie na uwrociach poprzez pozwalanie operatorowi na dostosowanie przełożenia układu kierowniczego i wybranie liczby obrotów kierownicy wymaganych do uzyskania danego kąta skrętu. Co istotne można ten system włączyć i wyłączyć samodzielnie. Warto także zaznaczyć, że system SpeedSteer jest automatycznie wyłączany przy prędkości przekraczającej 18 km/h dla bezpieczeństwa.  

Massey Ferguson 6700 S ma komfortową kabinę zapewniającą doskonałą widoczność dla traktorzysty. Na dodatek ciągnik został wyposażony w doskonałe narzędzia do pracy po zmroku, w tym automatyczne włączanie światła obrotowego lub funkcja opóźniająca wyłączenie świateł roboczych w celu oświetlenia drogi powrotnej do domu. Ciągnik może być wyposażony także w nawet do 16 reflektorów LED-owych, co zapewnia doskonałe oświetlenie pola pracy. 

Duża zwrotność i świetna widoczność dla operatora ciągnika 

Paweł Mikos
Fot. Maasey Ferguson 

autor Paweł Mikos

Paweł Mikos

redaktor strony internetowej „Tygodnika Poradnika Rolniczego”

Paweł Mikos –  redaktor strony internetowej „Tygodnika Poradnika Rolniczego”, specjalista z zakresu kwestii polityczno-społecznych wsi i odnawialnej energii

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Jakie ciągniki najchętniej kupują rolnicy w Europie?

W 2019 roku rolnicy z UE kupili więcej nowych ciągników rolniczych niż rok wcześniej. Potwierdzają to dane z największych, pod względem wolumenu sprzedaży, krajów. Jakie maszyny rolnicze wybierali rolnicy z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii? 

czytaj więcej

Sprzedaż ciągników najniższa od 10 lat! TOP 15 traktorów 2019

Tylko 8672 nowe ciągniki rolnicze zostały zarejestrowane w zeszłym roku. Tak niskiego wyniku nie notowano od ponad dziesięciu lat. Ten rok raczej przełomu nie przyniesie, biorąc pod uwagę sytuację w rolnictwie i spadające dochody gospodarstw rolnych. Dopiero, gdy zaczną realnie rosnąć, można się spodziewać, że rolnicy ruszą na zakupy.

czytaj więcej

Alö – producent ładowaczów czołowych Quicke zmienia właściciela

Szwedzka firma Alö znana z produkcji ładowaczy czołowych Quicke zostanie przejęta przez niemiecką firmę Jost. W ten sposób Jost chce poszerzyć swoją ofertę dla rolnictwa. 

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)