Case IH przedstawił trzy nowe modele ciągników rolniczych
Wszystkie trzy nowe modele ciągników Luxxum marki Case IH mają nowy silnik, który spełnia wymogi normy emisji spalin Stage V i kilka innych udoskonaleń. Jakich? Czym się różnią między sobą oraz od pozostałych maszyn?
Te wielofunkcyjne modele o mocy 101, 110 i 117 KM przeznaczone są do średniej wielkości gospodarstw hodowlanych i mieszanych. Nowy czterocylindrowy silnik FPT Stage V, oferowany nadal z półautomatyczną przekładnią ActiveDrive 4 o płynnej zmianie biegów, gwarantuje większą moc i lepszą wydajność. Nowy silnik F5 o większej pojemności 3,6 litra zajmuje tyle samo miejsca, co jego poprzednik, w dalszym ciągu zapewniając modelom Luxxum kompaktowe wymiary ogólne.
Praca pod obciążeniem nie jest problemem dla modeli Luxxum
Producent wyjaśnia, że nowy silnik ma większą moc użyteczną w dolnym przedziale zakresu oraz nawet o 5% wyższy moment obrotowy. Maksymalny moment obrotowy jest teraz osiągany przy niższej prędkości obrotowej, wynoszącej 1300 obr./min, poprawiając dynamikę pracy silnika pod obciążeniem i zdolność rozruchu przy dużych obciążeniach.
– Już teraz Luxxum jest bardzo popularnym modelem używanym przez gospodarstwa mieszane i hodowlane, zarówno na obszarach górskich, jak i nizinnych – mówi Can Tümer, Product Marketing Manager. – Najnowsze udoskonalenia technologiczne sprawiają, że jest jeszcze bardziej atrakcyjny do użytku w zastosowaniach na pochyłościach lub z większą przyczepą. Gdy dodać do niego kolejne ulepszenia, staje się prawdziwie wszechstronnym modelem.
Optymalne spalanie dzięki nowemu ukłądowi oczyszczania spalin
Nowe ciągniki Luxxum zyskały również nowy układ oczyszczania spalin, tj. bezobsługowe rozwiązanie „Compact HI-eSCR2”. Aby spełnić wymogi normy Stage V, w układzie tym zastosowano katalizator utleniający do silników wysokoprężnych (DOC), bezobsługowy filtr cząstek stałych i układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Case iH twierdzi, że niski, 10-procentowy współczynnik recyrkulacji spalin silnika to obecnie najlepsza dostępna opcja na rynku, która pomaga zoptymalizować spalanie i jednocześnie ograniczyć do minimum używanie układu SCR w jednoczęściowej kompaktowej konstrukcji znajdującej się pod maską. Dzięki niewielkim rozmiarom nie zakłóca widoczności z przodu, ani nie wpływa negatywnie na zwrotność maszyny. Układ oczyszczania spalin Compact HI-eSCR2 nie wymaga konserwacji, co oznacza, że podczas całego cyklu eksploatacji nie ma konieczności wymiany części ani czyszczenia mechanicznego.
opr. jj
fot. materiały producenta
Jan Józefowicz
<p><u1:p></u1:p>współpracownik PWR Online, wcześniej wieloletni zastępca redaktora naczelnego magazynu "top agrar Polska" i redaktor naczelny magazynu "profi".</p>
Najważniejsze tematy