„54 do przodu”: 6165 Agrotron
W jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych DEUTZ-FAHR w Lauingen, w Niemczech, produkowane są modele ciągników klasy premium: Seria 6 Agrotron. Seria ta obejmuje modele w przedziale mocy 150-215KM i oferuje równolegle aż trzy wersje napędów.
Deutz-Fahr Agrotron 6165 – wszechstronny ciągnik z bogatym wyposażeniem
Z linii produkcyjnych w Lauingen pochodzi Agrotron 6165 Powershift. Ten model to prawdziwy koń pociągowy, zaprojektowany do wykonywania różnorodnych zadań w gospodarstwie. Dzięki swojej konstrukcji, masie i gabarytom świetnie sprawdza się w pracach polowych i transporcie drogowym. Aktualnie model 6165 Agrotron w wersji powershift oferowany jest w promocji z bogatym pakietem wyposażenia w cenie 352 000 zł netto.
Do podstawowej wersji wyposażenia 6165 Agrotron należy skrzynia Powershift, a jej rozwinięciem jest przekładnia zrobotyzowana RCshift, a dla najbardziej wymagających użytkowników marka Deutz-Fahr przygotowała wersję ze skrzynią bezstopniową TTV oraz PAKIET WARRIOR.
Aż 54 przełożeń do przodu!
Wszechstronność modelu 6165 Agrotron objawia się chociażby w imponującej liczbie przełożeń do jazdy do przodu, bo jest ich aż 54! Dokładnie jest to pięć biegów głównych oraz sześć półbiegów Powershift co daje w sumie 30+15 przełożeń, a po uruchomieniu reduktora ich liczba wynosi 54+27. Dzięki temu operator może bardzo precyzyjnie dobrać przełożenie napędu do aktualnie wykonywanej pracy, co oznacza większą efektywność pracy i mniejsze koszty eksploatacji. Sterowanie przekładni odbywa się za pośrednictwem dźwigni na której umieszczone są przyciski zmiany Powershift i przycisk sprzęgła ComfortClutch. Dzięki temu rozwiązaniu, zmiana biegów nie wymaga użycia pedału sprzęgła w podłodze. 6165 Agrotron przemieszcza się z prędkością 40 km/h przy obrotach silnika na poziomie 1575 obr./min, co oznacza redukcję zużycia paliwa, a także podnosi komfort jazdy.
Ekonomiczny silnik, który daje moc nawet 171 KM.
Pod maską modelu Agrotron 6165 znajduje się ekonomiczna jednostka napędowa Deutz o pojemności 6,1 litra, to sześcio-cylindrowy motor z turbosprężarką i układem elektronicznego sterowania, spełniający wymogi normy Stage V. Moc maksymalna wynosi 120,8kW / 164KM. W trybie boost moc z doładowaniem osiąga nawet 125,8 / 171KM.
Super wyposażenie Agrotron Serii 6
W przypadku Seri 6, z punktu widzenia operatora codzienne czynności konserwacji ograniczają się tylko do czyszczenia pakietu chłodnic, które zostały zamontowane nisko, z przodu komory silnika, co zapewnia swobodny dostęp. System otwierania wyposażony w siłowniki dodatkowo ułatwia obsługę. Seria 6 została wyposażona w 100% blokadę mechanizmów różnicowych. Po włączeniu blokady oraz napędu na cztery koła, moment obrotowy z silnika, poprzez skrzynię biegów trafia po równo podzielony na cztery koła. W sytuacji kiedy tylko jedno z kół ma przyczepność – ciągnik bez problemu pokonuje utrudnienia terenowe. Ponadto oś przednia może być wyposażona w układ hydro-pneumatycznej amortyzacji, dzięki której jazda 6165 Agrotron staje się prawdziwą przyjemnością.
Już w wyposażeniu standardowym Seria 6 posiada pompę o zmiennej wydajności LS 120 l/min (w opcji 160 l/min.). Cztery obwody obsługiwane są dźwigniami umiejscowionymi na prawej konsoli. Wspomniana wszechstronność 6165 Agrotron jest możliwa również ze względu na bogate wyposażenie WOM, które już w standardzie zapewnia 4 prędkości: 540/540ECO/1000/1000ECO.
Całość uzupełnia komfortowa i przestronna kabina, ze świetną widocznością, a takie wyposażenie jak komputer pokładowy sprawia, że operator ma wszystko pod kontrolą. Praca 6165 Agrotron? Szybko, sprawnie i ekonomicznie.
Paweł Mikos
redaktor strony internetowej „Tygodnika Poradnika Rolniczego”
Paweł Mikos – redaktor strony internetowej „Tygodnika Poradnika Rolniczego”, specjalista z zakresu kwestii polityczno-społecznych wsi i odnawialnej energii
Najważniejsze tematy