Jak funkcjonuje przekładnia RCshift w ciągnikach Deutz-Fahr 6165 Agrotron?
Początkowa oferta DUETZ-FAHR tych modeli dawała możliwość wyboru dwóch wariantów rozstawów osi, dwóch rodzajów przekładni (powershift i bezstopniową TTV), dwóch typów kabin i szeregu opcji wyposażenia. W przypadku tej serii kolejnym etapem rozwoju stało się wprowadzenie do oferty trzeciego rodzaju skrzyni biegów, w postaci przekładni RCshift, określanej jako pośrednie rozwiązanie pomiędzy skrzynią powershift i bezstopniową TTV. W wersji RCshift zamiast dźwigni na podłokietniku umieszczony jest joystick, za pomocą którego operator może wybierać odpowiednie przełożenia lub korzystać z trybu ich automatycznej zmiany. Po uruchomieniu trybu automatycznego, skrzynia samodzielnie dobiera i zmienia zarówno biegi jak i półbiegi, pozwalając operatorowi skupić się w pełni na wykonywanej przez ciągnik pracy i otoczeniu , a nie na jego obsłudze.
Co ciekawe, w tej wersji układ napędowy został zaprojektowany do prędkości aż 72 km/h. W praktyce, z uwagi na bezpieczeństwo i obowiązujące przepisy , skrzynia biegów jest zablokowana i nie pozwoli „żądnemu wrażeń” operatorowi do rozpędzenia się do tak zawrotnej, jak na ciągnik rolniczy, prędkości. Celem wprowadzenia takiego rozwiązania było uzyskanie prędkości jazdy 40 km/h przy obrotach silnika zredukowanych do jedynie 1158 obr./min. W efekcie modele Serii 6 Agrotron z napędem RCshift charakteryzują się imponującymi parametrami, świetnie sprawdza się w jeździe po drogach z przyczepami zachowując bardzo niskie obroty silnika, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego zapasu momentu na kołach.