Remont Ursusa 1204 de luxe: Montaż tylnego mostu. Blacharka gotowa. Czy będzie klima?
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Remont Ursusa 1204 de luxe: Montaż tylnego mostu. Blacharka gotowa. Czy będzie klima?

02.10.2020autor: Paweł Twardowski

Po kompletnym demontażu tylnego mostu przyszła kolej na poskładanie go w całość. Zmontowałem przekładnię główną oraz hamulce i zwolnice. Odwiedziłem także firmę Naglak, więc zobaczycie jaki kolor będzie miał nasz Ursus.

Nadszedł czas, aby naszego Ursusa zacząć składać w całość. Po otrzymaniu brakujących części zamiennych do tylnego mostu mogłem przystąpić do montażu przekładni głównej. Do nowej obudowy mechanizmu różnicowego przykręciłem koło talerzowe. Zmontowałem także mechanizm różnicowy i po nabiciu nowych łożysk oraz uszczelniaczy mogłem przystąpić do montażu przekładni w obudowie tylnego mostu. W przypadku tego podzespołu ważne jest aby zapewnić właściwy luz pomiędzy współpracującymi kołami zębatymi.

W ciężkiej serii Ursusa luz pomiędzy zębatką wałka atakującego a zębami koła talerzowego powinien wynosić od 0,18 do 0,4 mm, czyli całkiem sporo. Znacznie trudniej jest oczywiście zmierzyć ten luz. Ja ustawiłem tak luz miedzy zębny, żeby przekładnia obracała się luźno. Ważne jest także sprawdzenie poprawności zazębiania się współpracujących kół zębatych. W tym celu najlepiej wykorzystać kartkę papieru.
Mankamentem ciężkiej serii Ursusa jest odkręcająca się nakrętka mocująca wałka atakującego. Mechanicy rozwiązują ten problem zaspawując nakrętkę, jednak ja postanowiłem na solidny klej i myślę, że tak zabezpieczone połączenie nie powinno się odkręcać.

Oczywiście wcześniej zająłem się także zwolnicami. Po dokładnym oczyszczeniu detali okazało się, że koło koronowe prawej zwolnicy ma wyraźne ubytki materiału na zębach, więc musiałem je wymienić. Jak wiadomo koła zębate wymienia się parami, więc zakupiłem także nowe satelity. Po zamontowaniu hamulców mogłem przystąpić przykręcenia zwolnic do tylnego mostu.

Odwiedziliśmy także firmę Naglak i w tym odcinku zaprezentujemy proces malowania naszego Ursusa oraz pokażemy prace nad modernizacją kabiny. Jeśli chcecie się dowiedzieć, czy nasz ciągnik będzie wyposażony w klimatyzację zapraszam do oglądania filmu.
autor Paweł Twardowski

Paweł Twardowski

<p>redaktor portalu topagrar.pl</p>

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Wypadki rolnicze

Ukradł Ursusa i schował go w polu kukurydzy

Policjanci przypadkowo znaleźli ciągnik na polu. Rolnik, któremu ukradziono pojazd jeszcze nie zdążył zgłosić kradzieży. 

czytaj więcej
Remont Ursusa

Ciągnik już na kołach. Hamulce na 4 koła w Ursusie?

Po wyremontowaniu wszystkich podzespołów przyszła kolej na poskładanie wszystkich klocków w całość. Wreszcie nasz Ursus zaczyna nabierać kształtu.

czytaj więcej
Kronika policyjna

Brawurowa ucieczka Urusem C-360 przed radiowozem na podwójnym gazie

Czy można nie zatrzymać się do kontroli drogowej i uciekać przed policyjnym radiowozem kierując ciągnikiem rolniczym? Najwyraźniej tak sądził 43 - letni mężczyzna, mieszkaniec woj. lubuskiego, który kierował Ursusem C-360 pod wpływem alkoholu i z sądowym zakazem prowadzenia pojazdów. Na zatrzymaniu przez policjantów sprawa się nie zakończyła – jej finał będzie w sądzie.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)