Z artykułu dowiesz się
- Jakie są prognozy dla unijnego rynku mleka w nadchodzącym roku?
- Jak zmieniły się preferencje konsumentów?
- Jaki wpływ na rynek mleka ma tendencja konsumentów do coraz częstszego dokonywania zakupów przez internet?
Z artykułu dowiesz się
W pozostałych krajach Unii Europejskiej utrzymuje się tendencja spadkowa, bowiem w okresie od stycznia do października 2022 roku łącznie we Wspólnocie skupiono 121 889,4 tys. ton, a to oznacza 0,2% spadek w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Analitycy każą nam się do owych spadków przyzwyczajać wskazując jednocześnie, że nic nie wskazuje na to, by wzrost wydajności krów mlecznych miał zrekompensować kurczące się pogłowie zwierząt. Nie rokuje to dobrze dla pozycji Unii Europejskiej na światowym rynku mleka. Wspólnota Europejska za sprawą różnych czynników będzie traciła swoją dotychczasową pozycję. Szkoda, bo do tej pory Europejczycy odpowiadali za ponad 24% światowego eksportu artykułów mleczarskich.
Z całą pewnością podążanie za światowymi trendami, zarówno pod względem poszukiwania nowych pozycji w asortymencie, jak i dotarcia do konsumenta. Światowi liderzy w branży stawiają obecnie na nowoczesne techniki dotarcia do konsumentów, w tym przez media społecznościowe. Musimy przyjąć do wiadomości, że dzisiejsi nastolatkowie nie oglądają już telewizji, a nawet nie posiadają telewizora.
Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, w roku 2020 aż 90,4% gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu. Co więcej, w roku zdominowanym przez pandemię odsetek osób robiących zakupy w sieci wzrósł do 60,9%. Jeszcze bardziej obrazowe dane prezentuje raport #Digital2020 przygotowany przez WeAreSocial i HooteSuite. Zgodnie z nimi, w styczniu 2020 roku w Polsce było 30,63 mln użytkowników Internetu, co stanowi liczbę o 686 tys. wyższą niż w roku 2019. Biorąc pod uwagę fakt, że ponad połowa mieszkańców Polski regularnie robi dziś zakupy przez Internet i syci się treściami publikowanymi online, nic dziwnego, że przedsiębiorcy traktują sieć internetową jak dosłowną sieć służącą łowieniu potencjalnych klientów. Bez wątpienia na wzrost ten miała wpływ zmiana wielu aspektów naszego życia, którymi bardzo skutecznie zarządzać zaczął niespodziewany gość z Wuhan.
Jarosław Malczewski
Zdjęcie: Unsplash
Najważniejsze tematy