r e k l a m a
Partnerzy portalu
Strona główna>Pieniądze i Prawo>Grupy producentów rolnych muszą się pospieszyć, aby dostać dotacje. Do wzięcia nawet 0,5 mln euro
Grupy producentów rolnych muszą się pospieszyć, aby dostać dotacje. Do wzięcia nawet 0,5 mln euro
28.12.2022autor: Justyna Czupryniak
Tylko do 30 grudnia 2022 r. potrwa nabór wniosków na “Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” przyjmowanych przez biura Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Kto i na jakich warunkach może otrzymać dotacje
Kto otrzyma dotacje na tworzenie grup producentów rolnych?
Dofinansowanie na “Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” jest dedykowane nowym grupom producentów, które są uznane od 1 grudnia 2021 r., a status ten uzyskały na podstawie przepisów z roku 2000. O wsparcie mogą ubiegać się również grupy, które zyskały uznanie na podstawie przepisów z 2004 r.
r e k l a m a
Kto nie otrzyma wsparcia?
Wsparcie na “Tworzenie grup producentów i organizacji producentów” nie jest przeznaczone dla producentów:
- drobiu,
- wyrobów z mięsa drobiowego i jego podrobów,
- owoców i warzyw.
Dofinansowanie dla grup producentów będzie przyznawane przez 5 lat
Od momentu uznania grupy producentów rolnych lub organizacji producentów dofinansowanie z projektu będzie wypłacane przez kolejnych pięć lat w formie płatności rocznych:
- w pierwszym roku – 10% przychodów netto,
- w drugim roku – 9% przychodów netto,
- w trzecim roku – 8% przychodów netto,
- w czwartym roku – 7% przychodów netto,
- w piątym roku – 6%.
Więcej na temat “Tworzenia grup producentów i organizacji producentów” przeczytasz tutaj: Nawet do 500 tys. euro dotacji dla grup producentów i organizacji producentów. Jakie warunki?
Od początku trwania naboru do ARiMR wpłynęło 46 wniosków.
Jakie płyną korzyści z prowadzenia działalności w grupie producentów rolnych?
Rolnicy, którzy zrzeszyli się w grupach producentów rolnych, zyskują możliwość:
- sprzedaży swoich produktów w ramach dużych i jednolitych partii towaru, zarówno pod względem odmiany, jakości, a także sposobu produkcji i przygotowania sprzedaży,
- negocjowania wyższych cen i korzystniejszych warunków sprzedaży,
- inwestowania w nowoczesne technologie, budynki czy magazyny i wspólnego prowadzenia działań marketingowych.
oprac. Justyna Czupryniak
fot. pixabay
Justyna Czupryniak
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a