r e k l a m a
Partnerzy portalu
5,5 mld zł – rekordowy przychód Mlekovity
12.01.2021autor: Dorota Kolasińska
Miniony rok, który upłynął nam pod sztandarem pandemii COVID-19, nie był łaskawy zarówno dla ludzi, jak i dla gospodarki. Jednakże, mimo wielu zawirowań i niepewnej sytuacji rynkowych, grupa Mlekovita zakończyła go z rekordowym przychodem 5,5 mld zł.
Grupa jest liderem branży mleczarskiej na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej i tę pozycję nieustannie umacnia. Tenże sukces związany jest z rosnącym eksportem produktów Mlekovity, przyjęciem odpowiedniej strategii biznesowej oraz z dokonywanymi inwestycjami.
• Wartość eksportu wyniosła prawie 1,3 mld zł.
• Skup mleka przekroczył poziom 2,3 mld litrów!
• Mlekovita sprzedaje swoje produkty w 167 krajach świata, do których trafia 35% wytwarzanych przez grupę produktów.
• 150 kontenerów z towarami mlecznymi Mlekovity CODZIENNIE trafia poza granice Polski.
• Aż 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych MIESIĘCZNIE trafia na rynki zagraniczne oraz rynek krajowy.
• W ramach rządowego kontraktu z Algierią Grupa jest światowym liderem w dostarczaniu odtłuszczonego mleka w proszku.
Dariusz Sapiński podkreśla, że za sukcesem firmy stoi monitorowanie rynku i odpowiednie reagowanie na jego potrzeby oraz zachodzące w nim zmiany oraz jak mówi – To także wynik konsekwentnie przeprowadzanych inwestycji, a także codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych, w których przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Dzięki ich codziennym wysiłkom ponad 1 000 produktów mlecznych wytwarzanych w zakładach Mlekovity znanych jest nie tylko w Polsce, ale i 167 krajach świata.
Jakie inwestycje poczyniono w Grupie Mlekovita?
W roku 2020 MLEKOVITA postawiła na rozwój techniczny, technologiczny i produktowy, przeznaczając na te inwestycje 100 mln zł.
• Najwięcej środków przeznaczono na budowę mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem.
• W Pilicy uruchomiono pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych.
• Zakład w Świeciu powiększył się o linię produkcyjną mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku.
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na zwiększenie bezpiecznych zakupów w sieci. Dlatego, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów Grupa MLEKOVITA postawiła na nowe kanały sprzedaży i uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl i mlekovitka.pl.
Pierwszy ze sklepów, sba.com.pl, oferuje artykuły o dużej zawartości białka. Z kolei mlekovitka.pl oprócz produktów własnych marki, świadczy także sprzedaż innego rodzaju artykułów spożywczych i przemysłowych. Dostawa zamówionych produktów jest możliwa na terenie całego kraju. Co więcej, dzięki możliwości zakupów online, klienci mają szerszy dostęp do nowości produktowych Mlekovity. W samym 2020 roku było ich nie mało, bo ponad 30.
Grupa nie spoczywa na laurach i szeroko angażuje się w ochronę środowiska czy promowanie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jedną z form takich lokat kapitału była budowa kotłowni gazowej i elektrociepłowni w filii w Trzebownisku na Podkarpaciu. Kolejnym wykonanym zadaniem było wybudowanie elektrociepłowni w zakładzie w Lubawie oraz nowej kotłowni gazowej w zakładzie w Morągu.
Podjęto także kroki w celu redukcji wykorzystywanych tworzyw sztucznych w opakowaniach aż o 100 tys. kg rocznie. Dotyczyły one m.in. zmniejszenia grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego.
Dariusz Sapiński mówi, że w swojej działalności stara się wciąż podnosić poprzeczkę, poprzez nowe inwestycje, podnoszenie jakości produktów czy reagowanie na zwiększone i coraz bardziej wymagające oczekiwania konsumentów z Polski i całego świata.
Grupę Mlekovita w tym roku czekają wyzwania, m.in.; panująca pandemia, rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii oraz niestabilny kurs złotego.
Źródło: tygodnik–rolniczy.pl
Jak wyglądał rekordowy rok 2020 w Grupie Mlekovita w liczbach?
• Wartość eksportu wyniosła prawie 1,3 mld zł.
• Skup mleka przekroczył poziom 2,3 mld litrów!
• Mlekovita sprzedaje swoje produkty w 167 krajach świata, do których trafia 35% wytwarzanych przez grupę produktów.
• 150 kontenerów z towarami mlecznymi Mlekovity CODZIENNIE trafia poza granice Polski.
• Aż 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych MIESIĘCZNIE trafia na rynki zagraniczne oraz rynek krajowy.
• W ramach rządowego kontraktu z Algierią Grupa jest światowym liderem w dostarczaniu odtłuszczonego mleka w proszku.
r e k l a m a
Jakie inwestycje poczyniono w Grupie Mlekovita?
W roku 2020 MLEKOVITA postawiła na rozwój techniczny, technologiczny i produktowy, przeznaczając na te inwestycje 100 mln zł.
• Najwięcej środków przeznaczono na budowę mroźni wraz z magazynami i infrastrukturą w centrali w Wysokiem Mazowieckiem.
• W Pilicy uruchomiono pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych.
• Zakład w Świeciu powiększył się o linię produkcyjną mleka zagęszczonego w tubkach i kajmaku.
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na zwiększenie bezpiecznych zakupów w sieci. Dlatego, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów Grupa MLEKOVITA postawiła na nowe kanały sprzedaży i uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl i mlekovitka.pl.
Pierwszy ze sklepów, sba.com.pl, oferuje artykuły o dużej zawartości białka. Z kolei mlekovitka.pl oprócz produktów własnych marki, świadczy także sprzedaż innego rodzaju artykułów spożywczych i przemysłowych. Dostawa zamówionych produktów jest możliwa na terenie całego kraju. Co więcej, dzięki możliwości zakupów online, klienci mają szerszy dostęp do nowości produktowych Mlekovity. W samym 2020 roku było ich nie mało, bo ponad 30.
Mlekovita rozwija się na wielu płaszczyznach
Grupa nie spoczywa na laurach i szeroko angażuje się w ochronę środowiska czy promowanie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jedną z form takich lokat kapitału była budowa kotłowni gazowej i elektrociepłowni w filii w Trzebownisku na Podkarpaciu. Kolejnym wykonanym zadaniem było wybudowanie elektrociepłowni w zakładzie w Lubawie oraz nowej kotłowni gazowej w zakładzie w Morągu.
Podjęto także kroki w celu redukcji wykorzystywanych tworzyw sztucznych w opakowaniach aż o 100 tys. kg rocznie. Dotyczyły one m.in. zmniejszenia grubości folii w opakowaniach sera w plastrach czy wprowadzenie kubków z bezpośrednim nadrukiem etykiety dla jogurtu naturalnego.
Dariusz Sapiński mówi, że w swojej działalności stara się wciąż podnosić poprzeczkę, poprzez nowe inwestycje, podnoszenie jakości produktów czy reagowanie na zwiększone i coraz bardziej wymagające oczekiwania konsumentów z Polski i całego świata.
Grupę Mlekovita w tym roku czekają wyzwania, m.in.; panująca pandemia, rosnące koszty działalności, w tym związane ze wzrostem kosztów pracy i energii oraz niestabilny kurs złotego.
Źródło: tygodnik–rolniczy.pl
Dorota Kolasińska
<p>redaktor portalu topagrar.pl i działu top bydło, zootechnik, specjalista w zakresie hodowli bydła mięsnego i mlecznego</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a