Brązowy ser Brunost przysmakiem narodowym Norwegów
r e k l a m a
Partnerzy portalu

Brązowy ser Brunost przysmakiem narodowym Norwegów

08.05.2022autor: Artur Puławski

Z okazji objęcia przewodnictwa w Radzie Bezpieczeństwa ONZ, Norwegia pokazała światu swój przysmak narodowy – brązowy norweski ser karmelowy produkowany pod marką „Ski Queen” (królowa nart).

Brązowy ser symbolem Norwegii

1 stycznia 2022 roku norweska ambasador Mona Juhl rozpoczęła swoją pierwszą kadencję jako szefowa prezydencji w Radzie Bezpieczeństwa ONZ w Nowym Jorku od prezentacji kulturowego symbolu swojego kraju – bloku brązowego sera – jako symbolicznego daru dla innych państw członkowskich.
Spółdzielnia mleczarska TINE, producent sera (wg receptury z 1863 roku), w 2021 roku wyeksportowała od 700 do 800 ton brązowego sera produkowanego z mleka od norweskich krów i kóz. To o 30% więcej niż jeszcze 3 lata wcześniej.

”Królowa nart” jest tradycyjnie spożywana w Norwegii ze świeżym pieczywem.

Artur Puławski
fot. Adobe Stock
autor Artur Puławski

Artur Puławski

Analityk rynku mleczarskiego, współpracuje z redakcjami Tygodnika Poradnika Rolniczego, czasopisma "Elita Dobry Hodowca" oraz portalem mleko24.pl

Analityk rynku mleczarskiego, współpracuje z redakcjami Tygodnika Poradnika Rolniczego, czasopisma "Elita Dobry Hodowca" oraz portalem mleko24.pl

przeczytaj inne artykuły tego autora
r e k l a m a
r e k l a m a

Przeczytaj także

Polskie twarogi i sery w łapkach maluchów

Najmłodsi wiedzą, co dobre. Już od pierwszych swoich lat zajadają się przetworami mlecznymi i jak widać na załączonych zdjęciach - robią to z olbrzymim apetytem.

czytaj więcej

Fonterra wprowadza do swojej floty pierwszą elektryczną cysternę do mleka

Nowozelandzki gigant mleczarski Fonterra wprowadził do swojej floty pierwszą cysternę elektryczną. Inwestycja jest kolejnym dużym krokiem spółdzielni do obniżenia emisyjności i osiągnięcia neutralności klimatycznej. 

czytaj więcej

Zeroemisyjne produkty mleczarskie stają się coraz bardziej popularne

Europejskie przedsiębiorstwa rozpoczęły wyścig w kategorii produktów o ,,zerowej emisji’’. Trend ten przybiera na sile. Można zaobserwować, że na rynku tworzy się nowa kategoria produktów, nazywanych coraz częściej zeroemisyjnymi. To co miało budować znaczące przewagi producentów żywności z Europy podejmują również przedsiębiorstwa z innych regionów świata.

czytaj więcej

Najważniejsze tematy

r e k l a m a
Pytania i regulaminy
Kategorie
Produkty Agrarsklep
Przydatne linki
Social Media

Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o., ul. Metalowa 5, 60-118 Poznań. Akta rejestrowe przechowywane w Sądzie Rejonowym Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydziale Gospodarczym, KRS 0000101146, NIP 7780164903, REGON 630175513, kapitał zakładowy: 1.000.000 PLN.

Wszystkie prezentowane w ramach niniejszego portalu treści są własnością Polskiego Wydawnictwa Rolniczego Sp. z o.o., są zastrzeżone i chronione prawem autorskim, kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie treści jest zabronione. (art. 25 ust. 1 pkt 1b ustawy z 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych)