r e k l a m a
Partnerzy portalu
Start „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców”
28.02.2020
Polacy jedzą za mało warzyw i owoców. By je promować Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw zainicjował projekt „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” czyli kompleksowych badań konsumpcji, które będą realizowane przez firmę KANTAR Polska we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Projekt finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a w jego inauguracji udział wzięli przedstawiciele 16 branżowych organizacji producentów oraz eksperci z firmy KANTAR Polska.
75% Polaków nie wie, ile warzyw i owoców powinno się spożywać
Pod koniec 2019 roku przeprowadzono badania, których wyniki wskazują, że aż 3/4 Polaków nie wie, ile warzyw i owoców powinno się spożywać. 1/3 uważa, że je odpowiednią ich ilość, podczas gdy tak naprawdę nie wie, że warzywa i owoce powinny stanowić aż połowę tego co spożywamy.
Co ciekawe jemy za mało warzyw i owoców chociaż jesteśmy przekonani o ich pozytywnym działaniu na zdrowie. 98% Polaków potrafi wskazać korzyści wynikające z jedzenia tych produktów. Za największą uznajemy fakt, że są źródłem witamin, minerałów i antyoksydantów.
Najczęstszym powodem braku spożycia warzyw i owoców wskazywanym przez respondentów jest ich zbyt wysoka cena, a następnie tempo życia i preferencje tradycyjnej, polskiej kuchni. Warzywa wchodzą przede wszystkim w skład obiadu, natomiast owoców nie łączymy z głównymi posiłkami.
O co chodzi w projekcie?
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” mają na celu wzrost spożycia owoców, warzyw i ich przetworów. Ma to nastąpić dzięki edukacji konsumentów poprzez m.in. umożliwienie stałego kontaktu ekspertów z klientami, informowanie o roli warzyw i owoców w diecie, ich walorach, a także o aktualnej ofercie producentów.
Punktem wyjścia ma być wymiana wiedzy oraz monitoring zachowań konsumenckich. Ich celem jest uświadomienie, że warzywa i owoce powinny stanowić połowę produktów, które spożywamy oraz pomoc ekspertom w zdefiniowaniu trudności w zmianie nawyków żywieniowych, sprofilowaniu grup docelowych i ewaluacji strategii branżowych.
Monitoring będzie stanowił podstawę opracowania wskaźników i śledzenia trendów dotyczących spożycia warzyw, owoców i ich przetworów. Wskaźniki Konsumpcji Warzyw i Owoców oraz Różnorodności Konsumpcji Warzyw i Owoców wyliczane będą na bazie deklaracji dotyczących spożycia wybranych warzyw i owoców. Wskaźnik „Wczoraj na talerzu” będzie natomiast wyliczany na podstawie deklaracji dotyczących posiłków z dnia poprzedzającego badanie.
oprac am
Źródło: KZGPOiW oraz Kantar Polska
Fot,.pixabay
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a