Wartość sprzedaży cukru w małych sklepach w lipcu o ponad 200% w górę!
Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, powołując się na najnowsze dane Centrum Monitorowania Rynku, w siódmym miesiącu tego roku rekordzistą pod względem wartości sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 okazał się cukier. Z uwagi m.in. na chwilowe braki tego towaru na półkach dyskontów.
W ujęciu globalnym – jak czytamy w artykule „Lipiec w małych sklepach był wyjątkowo słodki. Obroty na cukrze wzrosły w tym kanale o ponad 200 procent!” – wartość sprzedaży w sklepach do 300 mkw. była w lipcu br. o 7,8% wyższa w tym samym okresie roku ubiegłego (przy jednoczesnym spadku liczby transakcji o 3%). Jak tłumaczą analitycy Centrum Monitorowania Rynku, stało się tak za sprawą wyższych cen za poszczególne towary.
Napoje i lody w lipcu sprzedawały się gorzej
Co ciekawe, z uwagi na ochłodzenie w pierwszej połowie lipca, w całym miesiącu sklepy te sprzedały o 15% mniej litrów wody, o 6% mniej napojów gazowanych, a także o 6% mniej litrów piwa. Jeszcze większe spadki odnotowano w przypadku lodów. W lipcu 2022 r. liczba paragonów, na których pojawiały się te produkty była o 18% niższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i – co ciekawe – nawet o 13% niższa niż miesiąc wcześniej.
Olej, mąka i cukier – wartość sprzedaży w górę, ilość – w dół
Jak wynika z cytowanej przez „WH” analizy CMR, w lipcu 2022 r. klienci badanych sklepów wydali na olej dwa razy więcej niż rok wcześniej, mimo spadku ilościowego o 13%. W przypadku mąki wartość sprzedaży wzrosła o 32%. (liczba opakowań zmniejszyła się o 11%). Mleka natomiast ilościowo sprzedało się o 10% mniej, niemniej jednak i tutaj wartość sprzedaży wzrosła (o 20%). To oczywiście efekt wzrostu cen.
– Doniesienia o brakach tego produktu na półkach w dyskontach przełożyły się na wzmożone zakupy robione na zapas również w mniejszych placówkach. W efekcie w lipcu wartość sprzedaży cukru w sklepach małoformatowych wzrosła o ponad 200% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, natomiast sprzedaż w przeliczeniu na kilogramy były o 80% wyższa – podają „Wiadomości Handlowe”.
Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ
źródło: "Wiadomości Handlowe"
zdjęcie: Pixabay
Karol Pomeranek
<p>dziennikarz w dziale PWR Online</p>
Najważniejsze tematy