r e k l a m a
Partnerzy portalu
Silnik Cummins na różne typy paliw
14.03.2022autor: Adam Płachta
Firma Cummins wprowadza do oferty zunifikowaną rodzinę silników spalinowych, które mogą być zasilane różnymi rodzajami paliw.
Unifikacja części
Nowe platformy jednostek spalinowych niezależnych od rodzaju paliwa będą obejmowały serię silników wywodzących się ze wspólnego modelu bazowego. Tym samym będą charakteryzowały się wysokim stopniem unifikacji części. Niezależnie od rodzaju paliwa, każdy silnik poniżej uszczelki głowicy będzie miał w dużej mierze podobne elementy. Dopiero elementy powyżej uszczelki głowicy będą różne dla różnych rodzajów paliwa. Każda wersja silnika będzie pracować na innym paliwie.
Cummins na gaz ziemny, wodór i ON
To nowe podejście zostanie zastosowane w całej ofercie silników serii B, L i X, które będą dostępne w wersjach na olej napędowy, gaz ziemny i wodór.
- Jest to nowy sposób projektowania i opracowywania układów napędowych o niższej emisji spalin, które spełniają wyjątkowe potrzeby branży transportowej, a jednocześnie wykorzystują korzyści wynikające ze wspólnej architektury produktu i powierzchni, tam gdzie jest to możliwe - powiedział Jonathon White, wiceprezes ds. technicznych w dziale Engine Business. - To unikalne podejście technologiczne pozwoli użytkownikom końcowym na łatwiejszy wybór odpowiedniego układu napędowego dla danego zastosowania przy jak najmniejszym wpływie na emisję CO2 dodał White.
Cummins zapewnia, że unifikacja części zapewni większe korzyści zarówno producentom, jak i użytkownikom, w tym podobne parametry silnika, diagnostykę i okresy serwisowe. Oznacza to, że producentom maszyn łatwiej będzie zintegrować różne rodzaje paliwa z tym samym podwoziem np. samochodu ciężarowego, a koszty szkolenia techników i zmiany wyposażenia punktów serwisowych będą mniejsze, co w rezultacie obniży całkowity koszt utrzymania dla użytkownika końcowego.
Cel: zero emisji
Nowe produkty są ważnym krokiem w strategii firmy Cummins, która ma na celu szybsze zmniejszenie wpływu jej produktów na emisję gazów cieplarnianych i jakość powietrza oraz osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. Zobowiązanie to wymaga wprowadzenia zmian w produktach firmy oraz w źródłach energii, które je zasilają.Dwa z celów Cummins w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2030 obejmują ograniczenie emisji gazów cieplarnianych w całym okresie użytkowania nowo sprzedawanych produktów o 25% oraz współpracę z klientami w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 55 milionów ton.
opr. ap
fot. Firmowe
Adam Płachta
redaktor magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi”</p>
Masz pytania?
Zadaj pytanie redakcjir e k l a m a
r e k l a m a
Najważniejsze tematy
r e k l a m a