Pamiętaj o serwisie kombajnu
Już teraz pomyśl o przeglądzie Expert Check
Kto wcześniej wykonał przegląd kombajnu ten może spokojnie ruszyć nim w pole. Jeśli maszyna nie była na przeglądzie zobacz, co warto zrobić...
Dostępność fachowców
Najlepszym czasem na kompleksowy przegląd techniczny jest okres po sezonie, gdy dostępność fachowców jest znacznie większa niż bezpośrednio przed lub w trakcie żniw. Dlatego nie warto zostawiać przeglądu na ostatnią chwilę, gdyż ewentualna konieczność naprawy może zaburzyć harmonogram pracy w gospodarstwie.
Termin przeglądu
- Nasi dealerzy w sezonie znacznie wydłużyli czas swojej dostępności, dzięki czemu również wizyta bezpośrednio przed żniwami jest możliwa, natomiast warto przed następnym sezonem zadbać o wcześniejszy termin - mówi Mariusz Zieliński z John Deere Polska.
Wymiana filtrów i oleju, badanie stanu technicznego całej maszyny i zespołu żniwnego pozwoli wykryć ewentualne usterki, wyeliminować je, dzięki czemu przystąpimy do prac, mając pewność, że nasza maszyna jest w najlepszym stanie.
Przegląd na wiosnę
- Przeglądy przeprowadzamy przed sezonem, zgłosiliśmy się do firmy Zawadzka zimą - mówi Tomasz Rogaczewski z Bani, niedaleko Gryfina. Rolnik wyjaśnia, że Expert Check w kombajnie John Deere T660 zaplanował na wczesną wiosnę. Zdecydował się też na włączenie Expert Alerts jako rozszerzenie usług serwisowych. To ważne dla dużego gospodarstwa o powierzchni 340 ha, gdzie 2/3 stanowią zboża.
Jak to wygląda w praktyce
Program Expert Check John Deere to szczegółowy przegląd przeprowadzany na podstawie wytycznych fabryki, obejmujący 180 punktów maszyny i zespołu żniwnego.
Serwisanci dealera John Deere sprawdzają, czy kombajnista korzysta z aktualnego oprogramowania. Dzięki temu może zoptymalizować koszty eksploatacji, np. zużycie paliwa, ale też z poziomu serwisu zdalnie zdiagnozować problemy techniczne maszyny.
Kontakt z serwisem
- Jeśli przed żniwami nie zdecydowaliśmy się na przegląd, wówczas prawdopodobieństwo usterki jest większe - wskazuje Mariusz Zieliński. Dlatego istotny jest kontakt z lokalnym serwisem. Im szybciej poinformujemy dealera John Deere o usterce, tym szybciej zostanie ona zdiagnozowana i usunięta.
Obietnica żniwna
Klienci korzystający z nowych i używanych kombajnów John Deere, są obejmowani programem Obietnica Żniwna. Chodzi o możliwość dostarczenia części w czasie 24 godzin od wprowadzenia zamówienia przez dealera. Firma wyjaśnia, że oficjalny czas dostaw dla zamówień złożonych w godzinach od 21.00 do 7.00 jest liczony od godziny 7.00 następnego dnia. W europejskim centrum dystrybucji w Bruchsal, w Niemczech dostępność części we wskazanych 24 godzinach wynosi aż 97 proc. zamówień.
Maszyna zastępcza
W przypadku niedostępności części w czasie 24 godzin, jeżeli kombajn ma nie więcej niż 7 lat i były wykonywane przeglądy Expert Check przez dealera John Deere, dealer zobowiązuje się dostarczyć maszynę zastępczą, dzięki której można prowadzić prace bez przerw.
opr. jj
Jan Józefowicz
redaktor
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>
Najważniejsze tematy