Kubota wkracza w segment 300 KM!
Kubota ogłosiła, że rozpoczęła prace rozwojowe nad nowym silnikiem wysokoprężnym S7509 o mocy 300 KM, który będzie spełniał normy emisji spalin Stage V.
Kubota odsłania kolejny istotny element planu, mającego na celu zainstnienie w segmencie ciągników o mocy powyżej 170 KM. Po tym, jak ogłoszono współpracę z północnoamerykańskim producentem ciągników marki Versatile (o czym pisaliśmy tutaj), teraz zapowiada budowę silnika o mocy ponad 300 KM.
Silnik Kubota S7509
Model S7509, bo o nim mowa, po raz pierwszy jako prototyp zostanie przedstawiony na targach Conexpo CON/AGG odbywających się 10–14 marca 2020 roku w Las Vegas w Newadzie. Według własnych danych Kubota ma największy udział w globalnym rynku silników przemysłowych o mocy do 110 KM. Oprócz wprowadzenia silnika V5009, którego rozwój został ogłoszony w 2017 roku, japoński producent planuje zostać światowym liderem producentów silników przemysłowych, także w segmencie do 300 KM.
Sprawdzona technologia Kuboty
Aby spełnić najnowsze normy emisji spalin dotyczące maszyn rolniczych i budowlanych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Japonii, Kubota rozpoczęła opracowywanie nowoczesnych silników, wykorzystując technologie, które przez wiele lat rozwijała w mniejszych konstrukcjach wysokoprężnych i benzynowych. Japoński producent uzyskał odpowiednie certyfikaty w Europie, Ameryce Północnej (EPA*2, CARB*3), Japonii, Chinach, Indiach i Brazylii.
Oszczędny, ale mocny
Nowy silnik S7509 marki Kubota zostanie stworzony z myślą uzyskania wysokich osiągów przy możliwie małym zapotrzebowaniu na paliwo. Jednostka o pojemności 7,5 l i 6 cylindrach będzie dysponować mocą 228 kW/310 KM. Za spełnienie wymogów Stage V będą odpowiedzialne układ SCR oraz filtr DPF.
Kubota zapowiada, że seryjna produkcję silnika S7509 rozpocznie na początku 2023 roku.
opr. aj
fot. firmowe
dr Artur Jakubek
redaktor naczelny magazynu Profi
<p class="MsoNormal">redaktor naczelny magazynu „profi”</p>
Najważniejsze tematy