Kubota z drugiej ręki
Przyglądamy się używanym ciągnikom Kubota M 110 GX i M 135 GX pierwszej i drugiej generacji.
Pierwsze ciągniki serii GX-I, produkowane w latach 2012–2015, były wówczas najlepszym ciągnikiem w ofercie Kuboty w Europie. W M 110 GX pracuje stosunkowo powściągliwy, czterocylindrowy silnik Kuboty o pojemności 3,8 litra.
Używana Kubota
Podawana moc maksymalna 86 kW/116 KM osiągana jest przy bardzo wysokiej prędkości znamionowej 2600 obr./min. Inaczej wygląda to w M 135 GX: napęd stanowi bardzo duży, czterocylindrowy silnik Kuboty. Przy pojemności skokowej 6,1 l osiąga moc do 103 kW/140 KM przy nominalnej prędkości obrotowej 2200 obr./min. Maszyna wygląda na bardzo zwinną i żwawą. Nasi praktycy potwierdzili, że M 135 GX z czteroskibowym pługiem obracalnym może być stosowany na ciężkich glebach bez żadnych problemów.
Dwa modele
W marcu 2015 r. pierwszą generację zastąpiła seria GX-II. Podczas gdy dane techniczne M 110 GX-II i M 135 GX-II zostały niemal identyczne z poprzednimi wersjami, dodano dwa nowe modele M 100 GX-II oraz M 128 GX-II. Z tylko około 4,3 t (M 110) i około 4,9 t (M 135) te ciągniki wyposażone w przedni podnośnik są prawdziwymi zawodnikami wagi muszej w tej klasie mocy. Jeśli szukasz lekkiego ciągnika, możesz przychylnie spojrzeć na używaną Kubotę.
Zwrotny ciągnik
Kompaktowe japońskie modele są również świetne pod względem zwrotności. Bez funkcji Bi-Speed w obu modelach można zawracać z maksymalnym kątem skrętu 50 stopni w obrębie okręgu o średnicy 10,5 m. Dzięki Bi-Speed średnica skrętu zmniejsza się do ok. 9 m – świetnie, zwłaszcza jeśli jest mało miejsca.
opr. jj
Zobacz na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego ciągnika Kubota: „Profi” 6/2019.
Jan Józefowicz
redaktor
<p class="MsoNormal">redaktor magazynu „profi" i portalu profitechnika.pl</p>
Najważniejsze tematy